Gå til innhold

Veivhusventilasjon. Tror jeg har gjort noe dumt!

Ranger emnet

crazyclomp

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å rense opp i veivhusventilasjonen på 740'en med en b230a.

Jeg tok av den svarte boksen, som var full i drit, så så jeg nedi de to hullene i blokken at det var masse dritt der også.

Masse harde sotklumper, som jeg skulle ha ut. Så jeg dro opp en slange fra det nederste hullet på bildet:

DSC01231.jpg

Dette er slangen jeg dro opp:

DSC01232.jpg

Skjønner ikke hvordan jeg skal få den nedi igjen. Skal den sitte på noe nedi med bunnpannen?

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den bare sitter bøyd litt til siden og innpå et u-klammer. Uten at jeg husker eksakt åssen det ser ut nedi der innbiller jeg meg at den sørger for at returoljen (eller hva som nå enn kommer fra boksen) ikke skal treffe veiva og eventuelt piskes opp.

For å slippe unna den drittjobben hadde jeg bare kjørt slangen nedi så langt den går, tatt den opp igjen og klippet vekk det som tar borti (veiva?). Jeg stikker fingern et sted og spår du taper <1hk pga drag på veiva forårsaket et drypp i ny og ne. Men det er nå meg. :ass:

Du kan jo bla rundt i bilder på nett av en motor som er under oppbygging.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slangen er der pga at det ikke skal komme olje opp det hullet når motoren går.. For å montere slangen igjen, må du av med bunnpanna.

Hva om jeg bare tetter boksen da? Den var jo tett fra før av :p

Vil ikke det funke å kjøre med det til og fra eukontroll? Skal bytte motor etter det skjønner du:p hehe

Hvordan får jeg lettest av bunnpannen? Løsne girkassen og motorfestene, vippe den ned og jekke opp motoren eller noe i den duren?

Takk for svar forresten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider