JanMartin Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Jeg skal kjøpe meg en Saab 9-5 sedan og jeg hadde tenkt meg å bygge egen kasse med to 12" bassere, men det går ikke pga skiposen i midtsetet, så jeg vurderer å bygge der reservehjulet ligger, og det jeg lurer på er om det blir stor forskjell på prisen hvis jeg lager anlegg av en 15" eller større, eller om jeg bygger av to 12"? Blir forsterkeren veldig dyr? På forhånd takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 ikke nødvendig vis.2 stk av denne f eks.http://www.installbay.no/.og denne http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_163&products_id=1829 skal fungere greit.ikke sååå dyrt heller.hehe.mvh kim Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanMartin Skrevet September 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 ikke nødvendig vis.2 stk av denne f eks.http://www.installbay.no/.og denne http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_163&products_id=1829 skal fungere greit.ikke sååå dyrt heller.hehe.mvh kim Kunne egentlig tenkt meg 1 stor i stedet. Men trengs det da en vilt bra og dyr forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Kunne egentlig tenkt meg 1 stor i stedet. Men trengs det da en vilt bra og dyr forsterker? Kjøper du ein sub som takler 5000w er det jo greit med ein forsterker som klarer å sparke ifra med 5000w! Kjøper du ein sub som takler 200w, holder det nok med ein forsterker som klarer å gi 200w Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanMartin Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Kjøper du ein sub som takler 5000w er det jo greit med ein forsterker som klarer å sparke ifra med 5000w!Kjøper du ein sub som takler 200w, holder det nok med ein forsterker som klarer å gi 200w Men det er vel ikke alle forsterkere som passer til alle subber? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Men det er vel ikke alle forsterkere som passer til alle subber? Kjøper du ein sub som takler 5000w, hjelper det ikkje med ein forsterker som kan levere 200w. Du trenger ikkje å tenke for vanskeligt. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanMartin Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Kjøper du ein sub som takler 5000w, hjelper det ikkje med ein forsterker som kan levere 200w.Du trenger ikkje å tenke for vanskeligt. Skjønner det, men passer alle typer forsterkere på 3000 watt til alle typer subbere på 3000 watt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Skjønner det, men passer alle typer forsterkere på 3000 watt til alle typer subbere på 3000 watt? Generelt kan ein sei at ein forsterker på 3000w passer til alle høgtalere som til sammen blir ifra 10w til tja ca 5000w Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanMartin Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Generelt kan ein sei at ein forsterker på 3000w passer til alle høgtalere som til sammen blir ifra 10w til tja ca 5000w Ja, takk for hjelpa! Hva vil det si med 2/3/4/5/6 kanals forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Ja, takk for hjelpa! Hva vil det si med 2/3/4/5/6 kanals forsterker? Kor mange forsterkerkanaler det er i forsterkeren. Har du høgtalere framme, trenger du 2 kanals forsterker. Har du høgtalere framme og bak, trenger du 4 kanals forsterker. Har du høgtalere framme og bak + subwoofer, trenger du 5 kanals forsterker. (er vanligt å bruke 4 kanals forsterker + mono (1 kanal) forsterker) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanMartin Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Kor mange forsterkerkanaler det er i forsterkeren.Har du høgtalere framme, trenger du 2 kanals forsterker. Har du høgtalere framme og bak, trenger du 4 kanals forsterker. Har du høgtalere framme og bak + subwoofer, trenger du 5 kanals forsterker. (er vanligt å bruke 4 kanals forsterker + mono (1 kanal) forsterker) Tusen takk for god hjelp! Dette hjalp meg mye! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg