Gå til innhold

bruktbilgaranti på honda civic 07

b0nes

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som veit hvordan bruktbilgarantier funker?

Jeg kjøpte en civic 07 i somemr som kun var gått 30000km. etter å ha hatt bilen på service fordi jeg skulle kjøre langt ble det oppdaget at bremseklossen og skiva bak på høyre side var rustet fast/var treg. (hvordan er dette mulig på en så pass ny bil?) Bilen hadde bare kjørt ca 150 mil ekstra før jeg tok servicen. helgvis ble dette dekket av bruktbilgarantien fordi jeg skrev et "særiøst" brev til forhandleren. På samme service ble det oppdaget at hjulstillingen var feil, og jeg hadde en begynnende feilslitasje på dekkene. Burde dette også dekkes av bruktiblgaranti? med tanke på at jeg hadde kjørt så kort etter å ha kjøpt den. Forhandler sa at bilen var feilfri når jeg kjøpte den. Var ingen feil å mangler. Verkstedet hadde kontrollert den osv.... Jeg har heller ikke vært borti noen unormale humper/fortauskanter osv..

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Bruktbil garanti dekker i hovedsak motor og drivlinje. Sjekk i kontrakten hvilken garanti du har fått på din bil. Hjulstillingskontroll dekkes aldri av garanti pga ytre påvirkninger. Selv på en helt ny bil dekkes kun hjulsstillingskontroll innen 6 mnd eller 3000 km.

Dette med at bremser henger på tyder på mangelfult arbeid på service, disse skal rengjøres og smøres hver hovedservice 20 000 / 12 mnd. Krev det reparert fra forhandler.

Gratulerer med en flott bil!

09 Civic R (Group N, HKS, Hondata)

85 Golf II Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider