Gå til innhold

bilstereo bilder

Ranger emnet

torgeirlo

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Red: Var det mye arbeid og trekke om dash etc eller..? jeg har litt lyst til og få noe farge på DASH min, men ble litt usikker på om jeg skulle lakkere eller trekke.. er vell greit og trekke med tanke på dørene..??

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstereo har vært min store lidenskap siden jeg fikk bil.. Alltid større alltid bedre. Har blitt en den utbytting av ting å tang siden jeg begynte. Jeg tror jeg kan påberope meg retten til å si jeg har passert amatør og klartret opp i klassen som de kaller "intermeditate" på engelsk. sånn midt i mellom en plass , helst i underkant av det. Er iallefall strålende fornøyd med bygget mitt selv , og har ingen planer om å bygge om med det første.

(history)

Når jeg kjøpte min nye bil var jeg lei av å bytte ut deler av anlegget hele tiden hele tiden , så denne gangen kjøpte jeg det dyreste jeg kom over av deler. Hadde mye fra den gamle bilen og byttet noe ut. Subbene er noe av det som skal byttes hvis jeg skal oppgradere.

Dette er noe alle kan klare med stikksag , sparkel, lim, filt og en drill + litt tålmodighet. All installasjon er gjort av meg , og jeg ser på meg selv som en nybegynner når det gjelder montering! Det gjelder bare å ta tiden til hjelp å gjøre det skikkelig første gang :)

Bilder kan du se på :

http://www.coaslip.com -> ("Skip intro" om du vil) -> the audio

(siden er ikke langt på nær ferdig)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coaslip: Nice!!! du bruker lukket kasse du du, så ellementene er skråstilt inn mot mittarmlenet..?? jeg har vurdert båndpass jeg i passelaten min... er jo samme prinsippet som hos deg... men dette funker fett eller??

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farlig farlig , for dette fungerer nemlig som en bandpasskasse i teorien. hvor subbene står en ien lukket kasse og spiller ut i en portet , hvor armlenet er portet. JL audio mente at hullet i armlenet skal være større en arealet på elementene tilsammen. Noe det ikke er. Noe farging av lyden er det nok , men ikke noe direkte plagsomt. Kan av å til virke som dypbassen blir forsterket. Det kan være en fordel , men med tanke på at jeg vil ha lyden så ren som mulig er dette en ulempe. Men det er ikke noe jeg har fått bekreftet. Skal ta en RTA om ikke så lenge , vi får se da :)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. .skjønner... men det er jo også slik at elementene burde være "tilpasset" bandpass også da? og vist du da bruker feil element, så vil du jo få feil lyd.. hvordan gjorde du det med beregning av kasse da..??

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoaSlip

Ga flatt faen å laget en lukket kasse etter målene fra JL audio :)

Hvorfor gjøre det arbeidet med å utregne osv engang til ?? :D

Noen som forresten har en nettside med formler for utregelse av volum av ymse figurer ?? Driver å designer noen ikke helt standard subkasser...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Roy

En vaskekte SMURFMOBILE! hehe neida bare tuller med deg.

Roy

Beklager, jeg er kansje sær men jeg syntes ikke kommentaren var i nerheten av morsom. Etter å ha lagt ned x antall timer i bilen og mye penger er slik banal humor bare sårende (selv om det ikke er ment slik). Kritikk er velkommen, det driver meg bare til å gjøre ting bedre.

CoaSlip rålekkert anlegg du har der, skal du stille i emma i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til og ta slike kommentarer innpåseg da.. det dere har gjort av stereobygg på bilene deres er jo bare GRÅDIG !!!!:) bare renspikka missunelse fra oss andre :o

Men skulle likt og hatt en proff bemerkning på det med bandpasskasse :rolleyes: er jo egentlig veldig vanskelig og lage noe som fungerer der (etter det jeg har hørt) - men dette er ikke ment som noe kritikk på byggene deres. prøver bare og bli litt klokere selv ;) for vist det ikke er så vanskelig og få til en slik løsning som CoaSlip har i sin bil, så blir det nok den løsningen på meg og - har faktisk aldri tenkt på det oppsettet der før.

men for all del - All hylleste til den bra jobben dere har gjort med bilene deres!!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by red-5

. Kritikk er velkommen, det driver meg bare til å gjøre ting bedre.

CoaSlip rålekkert anlegg du har der, skal du stille i emma i år?

Hei Thomas.

Blir det noen elementeter på dashen med den ombygningen du holder på med ?? Savnet noe midbass/mellomtone der for å løfte lydbildet ditt.

Etter hva jeg har hørt fra Sandnes omerådet så kommer det noen bilder derfra som skal være med i år. Tipper vi får se minst 2 stk BMW 5 serie fra den kanten på treffet i Kongeparken.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke 100% ferdig:

bilde_bak_1.jpg

bilde_bak_2.jpg

bilde_bak_3.jpg

Veit at det ikke er noe å plassere høytalerene der nede. Tenkte ikke helt over det når jeg lagde det. Så de skal fjernes og erstattes med plexi m/ motiv med lys bak.

Ellers er ikke listing og slikt bak helt ferdig enda. Div småpuss som må fikses.

Og ja, plexien er for stof i forhold til forsterker, men den skal byttes når økonomien tilater det.

Er jo 110% amatør når det gjelder slikt. Første gang jeg har laget noe lignende.

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider