Gå til innhold

Xenon problemer. HJELP!

Ranger emnet

Zilvy

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ny på forumet her. Har lest en del og ser at det er folk her med masse peiling på bil, og starter med et aldri så lite spørsmål :)

Jeg har akkurat kjøpt meg ny bil. Denne har ettermontert Xenon i tåkelysene foran. Men det ene har plutselig sluttet å virke. :(

Jeg har skrudd opp lykta og tittet, men ble ikke noe klokere av det.. Pæra er ikke ødelagt.

Jeg har INGEN som helst på peil på elektrisk og teknisk på denne biten her, derfor:

Hva kan være feilen? Hvor bør jeg starte feilsøking?

Går det an å bare ta ut xenon pæra og sette inn ei normal pære? eller må jeg fjerne hele oppsettet for å få til dette?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut xenonpæra og ballasten, sett i original pære og plugg i den originale kontakten. Repeter på andre sida.

Ettermontert xenon har ingenting i tåkelys å gjøre. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut xenonpæra og ballasten, sett i original pære og plugg i den originale kontakten. Repeter på andre sida.

Ettermontert xenon har ingenting i tåkelys å gjøre. :)

Takk for svar :)

Prøver jo SELVSAGT å få sett på og fikset på xenon før jeg går til skrittet å kjøre originalt igjen. (som også var en del av mine spørsmål ;) )

Hvor bør jeg starte feilsøkingen? Hva er typiske feil med Xenon?

Noen som har peiling? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg drevet og sjekket litt ikveld.

Tok ut hele lykta og prøvde den på andre siden.

Der funket den fint. Så lykta og pæra er hvertfall i orden.

Spørs om det er ballasten da.

Er det bare å prøve å få taki ny ballast, eller kan jeg klare å fikse problemet? Hva er typiske og kjente feil? :)

(Ja jeg er helt GRØNN på dette området, så hjelp meg og lær meg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider