Gå til innhold

bil angrepet av flygende gruslass!

Ranger emnet

poliq

Anbefalte innlegg

Tidligere i uka her var det noen som snakka til meg om karma etter at jeg har klart å punktere på venstre bak tre ganger på en mnd elns.. Vel.

Jeg skulle ut og nedi kjellern en tur.

Samtidig drev de å borra etter vann på nabotomta.

Der sto det en diger aggregathenger av noe slag å jobba me å få til litt overtrykk!

Det smalt noe jævlig, og jeg fikk se noe blankt komme i mot meg i en helvettes fart.

Lett på foten som jeg er, så rakk jeg selvsagt IKKE å dive unna, men fikk projektilet midt i magen!

Men det var mer i lufta. Hadde fortsatt ingen aning om hva det var, så jeg kasta meg ned på plena, og prøvde å beskytte ansikt og hode som best jeg kunne.

Det var ikke før jeg sto opp igjen at jeg så at dobbeltruta på gjesterommet va knust..

Inne så det mildt sagt ikke ut, og jeg fant en knyttneve stor kuleventil som visstnok skulle tåle 50 bar...

02092010669.jpg

(resten var grus å stein som kom flygende)

Det var omtrent på det her tidspunktet at jeg fikk se bilen min - med et gruslass på taket!

dsc0063d.jpg

dsc0068lq.jpg

Bilen sto på samme sted som når den ble angrepet av maling;

http://www.bilforumet.no/bilpleie/255863-huseier-male-huset-tok-bilen-i-slengen-hjelp.html

Seriously?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA er det du har gjordt for å fortjene dette?

Ei (atlas) kompressor gir sjeldent mer enn 30 bar på de kompressorene som brukes til vanlig brønnboring. Og tviler sterkt på at de får mata dem opp i stort mer enn 35 bars trykk, med mindre de har tatt livet av ei viss plombering.

Meen, hva slags firma stod der da? Kjekt å få vite det til neste gang jeg er i trondheim og borrer selv. Hadde vært kos å pekt på dem og ledd litt:ahahahhaha:

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA er det du har gjordt for å fortjene dette?

Ei (atlas) kompressor gir sjeldent mer enn 30 bar på de kompressorene som brukes til vanlig brønnboring. Og tviler sterkt på at de får mata dem opp i stort mer enn 35 bars trykk, med mindre de har tatt livet av ei viss plombering.

Meen, hva slags firma stod der da? Kjekt å få vite det til neste gang jeg er i trondheim og borrer selv. Hadde vært kos å pekt på dem og ledd litt:ahahahhaha:

iflg. B å s u m borring var den aktuelle koblingen/kran/ventilen byttet ut med en som skulle tåle 50 bar.

I tillegg skulle det ha vært en overtrykksventil, (fungerte ikke tydeligvis...) samt en innretning som stopper motoren ved for høyt trykk.

Gjengene på koblingen revnet, og slangen fòr som en oi-oi rundt atlasen. koblingen deiset inn i veggen på maskina, lagde en stor bulk samt rev istykker noe mer nips på andre sida.

Ja, når slangen sprekker, (sprekker? eksploderer!) på to steder samtidig med at koblinga ryker på det tredje stedet "i samme krets", ja da har det vært noe høyt trykk på gang! :scared

Endret av poliq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
nå har det gått over en mnd., og jeg har både ringt og mailet de, men fortsatt ikke fått skademeldinga i retur.. noen som har noe brukbart tips til hva jeg kan foreta meg?

Rekommandert brev med beskjed om tidsfrist for å sende skademeldingen tilbake, ellers tar du dette med f,eks lokalavisen o.l.

Ta vare på kvitteringen du får hos Posten, denne har et sporingsnummer du kan bruke til å se når brevet blir levert.

Gjordet det samme da jeg sendte ett erstatningskrav til et verksted, ingen ville vedkjenne seg å ha mottatt brevet, helt til jeg kunne vise til at en person hadde signert på mottak :p

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekommandert brev med beskjed om tidsfrist for å sende skademeldingen tilbake, ellers tar du dette med f,eks lokalavisen o.l.

Ta vare på kvitteringen du får hos Posten, denne har et sporingsnummer du kan bruke til å se når brevet blir levert.

Gjordet det samme da jeg sendte ett erstatningskrav til et verksted, ingen ville vedkjenne seg å ha mottatt brevet, helt til jeg kunne vise til at en person hadde signert på mottak :p

Bra tips! :)

Dette skal vurderes, om ikke gjennomføres dersom jeg ikke vinner frem med snillere metoder i løpet av uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han Raimon leste i lokalavisa at de fleste ulykker skjer i hjemmet. Så han flytta! fnise.gif Har du vurdert tanken? :) Sikker på at du ikke kjører over ei spikermatte eller et spesifikt sted hver gang du har punktert a. Rygger over pinnsvinet til naboen når du rygger ut om morran etc.

Nei du er vel bra fornøyd nå. Håper du slipper å anmelde dette pokkers firmaet da. Sa de ingenting da det skjedde? De burde da ha forsikring mtp på sånt. Hvis da ikke egenandelen dems er satt til mange titusener da...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fikse en jobb til meg nedpå hedmarken, så flytter jeg dit, lett! :)

Ingen av punkteringene hadde noen sammenheng, og på forskjellige biler, så det var vel mer tilfeldigheter.

Tilfeldigheter i kombinasjon med grisekjøring fra Elverum til Røros, langs den drittveien som går forbi Trysil

Får håpe det ordner seg, skal ringe de i morgen. Fingers crossed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter flere forsøk har jeg da endelig fått tak i firmaet som er ansvarlig. Noen telefoner frem og tilbake, og det ser ut som om at skademeldinga endelig er på tur i retur.

Kommer de ikke i løpet av uka tror jeg at jeg tar turen utover til de..

Da får vi se hvor lang tid det tar før noe endelig skjer!

Heter det takstering eller taksering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...