Gå til innhold

Monopoint er borte. Gasser er på plass

Ranger emnet

BjørnarGolf

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har freshet opp en topp på min 1.8 8v golf.

Det som er gjort med toppen er porting og større ventiler.

Men jeg klarer ikke å gi den rett mengde bensin. Har prøvd å skimmse opp den originale bensintrykkregulatoren. Men får den ikke til å gå fint. Når jeg gir full gass bare napper den og fjusker. vill ikke gi alt liksom.

Så trenger en justerbarbar bensintrykkregulator. Noen som vett hvor det selges?

Eller har noen generele tips for å få dette til å funke bra med monopointen?

Og før folk begynner å snakker om at monopointen ikke kan gi nokk. Den kan gi nokk bensin til mitt oppsett. Men må bare reguleres og mye muligt chippes til å gi rett menge osv. Men er ikke det jeg er på jakt etter akk nå. Jeg vil den skal gå godt med monopoint og original hjerne. Så da tror jeg en justerbar er tingen :)

Endret av BjørnarGolf

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Monopointen klarer å gi nok bensin til ditt oppsett, vet at Velox Motor skal ha fått inn chip til akkurat dette formålet. Fant den dog ikke på nettsiden.

Ellers så har de Aeromotive regulatorer til 550,- på kimmit Sport.

http://ksr.as/product_info.php?cPath=495_26&products_id=548

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett tilbake orginal regulator.

Det du gjør når du øker trykket er å gi mer bensin over hele registeret. Med porting og kam må du ha mindre bensin nederst og mer øverst. Det du trenger er en passende chip

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Monopointen klarer å gi nok bensin til ditt oppsett, vet at Velox Motor skal ha fått inn chip til akkurat dette formålet. Fant den dog ikke på nettsiden.

Ellers så har de Aeromotive regulatorer til 550,- på kimmit Sport.

http://ksr.as/product_info.php?cPath=495_26&products_id=548

Du kjenner jo godt han Karl jacob fra Velox. Mener han sa jeg burde hive bilen i en benk å få kurver der det viser hvor den trenger mer. Stemmer ikke dette? For om det Polo classic sier, så må jeg jo bare hive en chip så fort som mulig :)

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som Polo Classic sier, øker du bensintrykket så vil det påvirke hele turtallsregisteret. Chipen for modifisert monopoint mener jeg Velox har fått lagd nokså nylig, kjenner ikke til hvilke endringer den gjør, men den gir i alle fall motoren mer bensin på turtall.

Det jeg vet er at en Audi 80 (full med verktøy) med en lettere portet 1.8 monopoint, 268 graders Velox-kam og den nevnte chipen går bedre enn en lik Audi 80 2.0 med 115 hk.

Hvilken kam har du satt i motoren?

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som Polo Classic sier, øker du bensintrykket så vil det påvirke hele turtallsregisteret. Chipen for modifisert monopoint mener jeg Velox har fått lagd nokså nylig, kjenner ikke til hvilke endringer den gjør, men den gir i alle fall motoren mer bensin på turtall.

Det jeg vet er at en Audi 80 (full med verktøy) med en lettere portet 1.8 monopoint, 268 graders Velox-kam og den nevnte chipen går bedre enn en lik Audi 80 2.0 med 115 hk.

Hvilken kam har du satt i motoren?

Det er en 272 kam. Men nå heller jeg mot en gasser heller. Da gir den jo rett på hele registeret. Så er på jakt etter en fin gasser. Har en honda acord 2.0 gasser i sikte. Vil vel funke bra den, hva tror dere? Litt idè talk her nå :)

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

272-kam er snilt i en portet topp sammen med gasser(e), men ja, det vil gå noe aldeles utmerket :)

Tror heller jeg ville gått for to doble 45mm Weber DCOE om du skal ha gassere. Om du synes dette blir for dyrt vil det fungere utmerket med en Weber 36/36 DCD eller enda bedre, Weber 38/38 DG(M/A/E)S. Vet ikke hvilken gasser som står i Accorden.

Bilder av 38/38 DGMS i linken (ja, har solgt den!): http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=126580

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å nevne at du du ikke skal gå igjennom EU-kontroll med forgassere og da.

Biler med katalysator krever innsprøytning for blanding som er nøyaktig nok for at katalysatoren skal overleve over tid

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hive ut noen bilder av hvordan den ser ut imorgen :) Kanskje en video om jeg får den til å gå noe spess godt :P Men har enda original grenrør. Så det legger en veldig demper. Har bestilt fra parts and retards. men de har feri så lenge. Skal vel snart i havet tenker jeg, så da er de vel tilbake på jobb igjen ;)

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme den accord gasseren ikke gjør live lett for meg. Får den ikke til å svive bra. det er ca 5-6 slanger fra denne gasseren som jeg ikke helt vet hvor hører hjemme.

Har alltid hatt lust på en Weber, så må vel skaffe meg en slik :D

Quattro73: Du hadde en weber på en lik min motor? Hvordan funket det?

Er vel ikke mye slanger å dritt som må kobles da?

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider