Gå til innhold

S O M M E R T R E F F `0 4 ACR - Mo i Rana

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Hva er "til høsten"? Og kan dere vennligst ordne med noen dekksponsorer? :D

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by liteglow

Tja.. det var synd..

 

men det var jo på søndag stereo måling skulle være !

var sol å pent hele den dagen...

 

i tillegg... hvor ble det av pocket bikes ?

dem stod jo bare til pynt ! ingen fikk kjøre !!

 

Vi tok noen testrunder med pocketbikes og fant ut at det ble litt for farlig på den banen der. Di fikk atfor stor fart, og skummelt feste da det lett kom grus og sand på asfalten. Derfor ble det ikke noe utleie av disse. Dessuten lå det masse stor steiner rundt banen, og en litt farlig skråning i ene svingen man kunne ramle utfor....

Skal se om ikke vi får ordnet turtallsperre og andre drev til en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by djesus

syns slik "testing" bør gjøres FØR man starter hele greia, ikke midt under...

 

PS: her er forresten bildene jeg tok..

 

sommertreff '04

 

Vi hadde desverre ingen mulighet til å sende pocketbikes og folk nedover på forhånd for å sjekke om banen passet til formålet :)

Men nå vet vi det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nlight

Kunne jo kjørt pocketbike-"race" på selve acr-banen? :)

Hehe.

Vi tenkte på det også, men det hadde nok endt i motorhavari på alle syklene etter 2km :p

Full pedal er veldig mange tusen rpm, og svingene er jo ikke utfordrende akkurat i 70km/t :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istede for pocket bikes kan dere jo heller fikse med gocart utleie. Til det er jo banen perfekt.. Og vennligst ikke noen trege go carter.. Skikkelig fres ! Betaler gjerne litt ekstra for å kjøre en skikkelig gocart istede for gammle trege..

Men ta å mekke ihop en ny sommertreff side da! For dere er jo nødt til å fyre opp et nytt treff til høsten nå som dere har nevnt det.. Det er "spådd" kanonvær her på Mo i sommer av en fyr som treffer på været hvert jævla år så..

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra initiativ å arrangere ett nordnorsk gatebiltreff. All mulig honnør og hatten av til initiativtakere og arrangører. En stor tusen takk for insattsen til "crewet"!

 

Nå til konstruktiv kritikk:

 

Først og fremst på avvikling av kjøring. Jeg syns at lengden på hvert pass var sånn omtrent ok men det ble ofte veldig lang venting når banen måtte ryddes. Det ble flagget rødt når det korrekte flagget var "checkered". En del av avkjøringene kunne vært ordnet opp i med gul-flagg! F.eks gulflagg i bare den aktuelle svingen ved avkjøring og gulflagg rundt hele banen mens berging pågår. Blir berging langvarig og komplisert rødflagges passet.

 

VELDIG VIKTIG! Førermøte!

Førermøte ble det ikke noe av! Dette var sterkt savnet. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke var alene om å kjøre på bane for første gang. Det hadde vært en stor fordel for alle oss ferskinger om det ble avholdt ett skikkelig førermøte der flaggregler og andre regler for oppførsel på og utenfor banen ble repetert muntlig før man slapp ut på banen. Jeg for min del har lært veldig mye om banekultur, flaggregler og ikke minst idealspor gjennom min interesse for bilsport men en del folk oppførte seg som om de nesten aldri hadde sett en bil!

 

Ta litt lærdom av dette til neste gang så får vi ett enda bedre NordNorsk gatebil-treff!

 

Fryktelig synd at lørdagen ble ødelagt av været. Hadde blitt fantastisk liv på ACR viss det hadde vært samme været som fredag!

Subaru Impreza GT Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden etter utkjøringer er ikke så lett å komme utenom. Vi velger å koste ren banen etter en utkjøring slik at vi unngår steinsprang på bilene og glatte partier på banen. Jeg vil heller ikke ha noen av crewet til å koste banen mens biler kjører forbi.

 

Førermøte er selvsagt å foretrekke, men i og med at vi er litt øde plassert, kommer folk til forskjellig tidspunkt. Det vil da bli behov for et par mann å holde førermøter hele dagen, hver dag. Men vi ser på en bedre løsning her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gjennomføringen av treffet gikk vell som forventet siden vi hadde veldig liten informasjon mellom oss, det syns nå jeg i allefall. Skal ikke henge ut noen , kan nok være mye som er min feil også.

 

Jeg hadde ansvar for utstillingen , dvs premieringen (juri).

 

Utstillingen regnet bort på lørdag og det var umulig å skille utstilte biler fremfor "parkerte" biler. Grunnlaget for bedøming var da borte. Klassene som var ordnet for meg, slik at jeg bare skulle finne de pene bilene var håpløs. Må gjøres mye enklere neste gang.

Jeg hadde 4 i jurien som skulle dømme sammen med meg men på søndag så var det plutselig bare en igjen og han var like innhabil som meg. Laget da en nødløsning ved å plukke ut noen som jeg ikke kjente til, for å dømme sammen med meg. Vi har laget en liste men det får bli opp til hovedarrangørene å gjøre noe mer med den. Jeg syns vi skal arrangere et høst treff der vi gjør dette ordentlig og dropper premieringen denne gang.

 

Ellers så funker det meste greit , men som andre sier. Det er ikke vits å vente 30 min mellom heatene. Målflagg på dem som er ferdig å kjøre slik at dem kjører ut på neste runde, når en kjørere inn så kjører en ny ut. Funker på alle andre baner.

 

Kosting gjøres ved behov og utforkjøring.

 

Oppmøtet var kanskje litt dårlig i forhold til påmeldte men det kan også skyldes mange andre motorarrangemang i området som tok endel folk. Var vist ganske mange på big foot show. Det kom heller ikke noen av svenskene som var påmeldt og det syns jeg var dårlig. Har brukt mye tid for å komme i kontakt med folk der. Det kjørtes blackrace i umeå lørdag kveld så det kan være en årsak.

 

Tror nok at vi neste gang må ha noe som skjer for dem som kanskje blir litt lei å være på banen eller se på.

 

Party telte virket som å være en veldig god ide , synd det ikke var som avtalt og ble vell derfor ikke brukt.

 

Vi kan nok gjøre dette treffet SINNSYKT BRA, for det har kjempe potesiale. Men da må vi sette oss ned å planlegge bedre sammen.

 

Håper dere er fornøyd med treffet og kan gi oss en sjangs til å komme enda sterkere tilbake. Håper derfor at vi får den tilbake mld som vi trenger for å lage et nytt og bedre treff.

 

Mvh

 

SOMMERTREFF CREW

BB-Racing AS

Provides power with technology by TS-Racing

96 23 10 10

http://WWW.BB-RACING.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår