Gå til innhold

S O M M E R T R E F F `0 4 ACR - Mo i Rana

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

  • Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eGtTurbo

audi4ever: Du sa lenger opp at det var lov å kjøre ned slicks så lenge de var dot godkjennte. Hvorfor ble en kompis av meg med en vr6 stoppet i pit`n da og nektet å kjøre? Morten bangås som stoppet han. Kompisen fikk beskjed om sitat: "det skal være gateskårne dekk" ... ??

 

Hva er reglene? Orker ikke skaffe slicks om man ikke slipper utpå da

 

Kan ikke huske at jeg stoppet noen i en VR6 jeg da:rolleyes: Men det skjedde jo mye den helgen og da. Jeg ser ikke noe problem i å kjøre med slicks, så lenge de er rett type i forhold til været. Hvis han skulle kjøre på Lørdag i pissregn med slicks uten mønster er det ikke så rart han ble stoppet da....

Men etter reglene skal bilen være i forskriftsmessig stand til å kjøre på norske veier. Dvs at dekk må være gategodkjendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sledoholic

den røde calibraen var nok den enestebilen som hadde lov til å kjøre så fort han ville, det er en gruppe-N bil med bur. han har lisens på bil og fører. bilen er i tillegg gategodkjent.

 

Banekjøring er enten under veitrafikkloven eller NFB's reglement.

Ikke begge deler, så på et sånt treff kan han ikke kjøre noe fortere enn de andre bilene lovlig.

 

Og hadde det vært et motorsportsarrangement, hadde ikke gatebilene uten lisens og vognlisens fått kjøre. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by largund

Stod jo i reglementet vi fikk utdelt ved oppmøte at bilen kan benyttes på banen med prøveskilt så lenge som kjøreseddelen er spesifikkt utskrevet for ACR.....

 

Svarte du til meg nå?

 

Det er ikke prøveskilt eller ikke jeg snakker om da. Har den gyldige prøveskilt, kan den selvfølgelig kjøre, men den har også 80km/t fartsgrense i teorien, som alle andre som kjører på banetreff uten lisens på seg og bil + et godkjent NBF arrangement.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la oss ikke begynne å dra dette med fartgrenser inn her.. Er så ekkelt å snakke om.. Det var/er vel knapt noen som følger den uansett på acr.. Og politiet lokalt har vett nok til å verdsette at det er slike treff så folk får rast ifra seg

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Svarte du til meg nå?

 

Det er ikke prøveskilt eller ikke jeg snakker om da. Har den gyldige prøveskilt, kan den selvfølgelig kjøre, men den har også 80km/t fartsgrense i teorien, som alle andre som kjører på banetreff uten lisens på seg og bil + et godkjent NBF arrangement.

 

Fartsgrense på bane er satt til høyeste tillatte fartsgrense på offentlig vei i samme land. Dvs 100km/t etter som jeg har forstått. Tidligere var det høyeste tillatte i samme fylke. Dette var det forrige driftsleder ved ACR som fortalte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår