Gå til innhold

S O M M E R T R E F F `0 4 ACR - Mo i Rana

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

har kjørt mye på acr, og 1:45 er faktisk bortimot umulig med en cosworth. Gutta med banerigget bil kjører på litt under 1;50 og da snakker vi om biler med utrulig påkostet understell. Robert`s rekord med M3`n er vel 1:51 og jeg ikke husker feil. Han her meget dyktig i tillegg til at han kjører EVO M3.

Jeg kjørte på 2:01 på søndagen i plask regn med en gull farget corrado og det virket ikke som noen andre turte å satse så hardt i regnet. Skulle nesten tro alle parkerte så snart det blir vått utpå bana.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eGtTurbo

ta å bygg bur i den også..

 

Bur = bedre kjøreegenskapa, styling og sikkerhet :)

tanken e der...... trur d bi bur ja...

å litt exstra power..

korsn fare va d på biln din??? trur ikkje æ så dn..

- BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740

x toyota carina e 2,0

x opel kadett gsi

 

http://www.dekklageret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

nei Primeran står heime i garagen. Anna stempel og større turbo, men eg kjørt en ganske spesiell gull farga corrado på søndagen

va d dn me dobble påtte?? å hørtes ut som et fly?

- BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740

x toyota carina e 2,0

x opel kadett gsi

 

http://www.dekklageret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

det kan jeg tro på siden stcc bilene med rundt 300 hk har rundt 190-200 på langstrekken

 

Jeg hadde opp mot 170(på nåla) på depotstrekka med mine 200Hk og omtrentlig samme matchvekt som Sierra Cosworth. Så 190 på speedometeret bør vel være greit innen rekkevidde med +100Hk vil jeg tro. Men 1.45 som rundetid, den har jeg hardere for å tro. For det er 8sek raskere enn den runden jeg hadde tidtakerbil foran meg, og han som kjørte den kjenner banen rimelig godt vil jeg tro.. Noen som husker noen av rundetidene fra da Autofil var der oppe og kjørte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cossi rundetidene er allerede glemt. han ble nok litt ivrig her da han sa tider.

 

Autofil kjørte på 1:51 med Toyota celica T-sport på knusktørt føre. Tsport er jo sports utgaven av celica igjen. 193 hk? og sportsunderstell. I tillegg kan Rustad acr bana utrulig godt. Min pers er iallefall 1:52 på tørt med Nissan min. Da var den 210-220 hk, sprengte bakdempere og billige 16" dekk. Nesten år satser jeg på å komme under 1:50 .. Stay tuned on next Sommertreff Devil

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 2 ganger tidliggere i år på ACR da lå jeg på 1,46-1,47.Denne gangen hadde jeg fått ferdig vingen bak +front splitter med difuser og jeg kunne tydelig kjenne at bilen hadde DOWNFORCE.Men på grunn av kald asfalt fikk jeg ikke samme temp i dekkene som tidliggere (Det ble sattpå helt nye DUNLOP supersport race, R-dekk lørdag) men det gikk fortere med samme laddetrykk.Noen tider å jobbe med...- Roadsport(gatereg.trimma sportsbiler kjører kvalik på 1,41 -STCC V/Rustad 1,33 -Supercar 1,27...600 superbike 1,34.Disse tidene var satt under STCC på ACR i sommer.250cc go cart med karosseri/aerodynamik 1,20..

Originally posted by EspenM3

 

Jeg kjørte en 3-4 runder bak Robert Nilsskog (rød M3 Sport Evo)

Vi kjørte omtrentlig likt, og rundetidene lå da på på 1,53. Dette var på lørdag, altså på helt tørt føre. Følte at det begynte å gå greit unna da. Kan ikke tro at noen av de bilene jeg så i aksjon på lørdag kjørte på 1.45, for 8sek er mye!! PS! Som før nevnt så så jeg Lotusen kun inne i garasjen, dermed er ikke den medregnet i vurderingen. Neste år stiller jeg med laptimer og mere erfaring. Da må målet være under 1.53 :cool:

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

cossi rundetidene er allerede glemt. han ble nok litt ivrig her da han sa tider.

 

Autofil kjørte på 1:51 med Toyota celica T-sport på knusktørt føre. Tsport er jo sports utgaven av celica igjen. 193 hk? og sportsunderstell. I tillegg kan Rustad acr bana utrulig godt. Min pers er iallefall 1:52 på tørt med Nissan min. Da var den 210-220 hk, sprengte bakdempere og billige 16" dekk. Nesten år satser jeg på å komme under 1:50 .. Stay tuned on next Sommertreff Devil

 

Da skal jeg jammen prøve meg på å henge på støtfangeren din neste år.. Greier du en sånn rundetid med sprengte bakdempere og 16" jalladekk da kjører du bra! Jeg satt hele tiden med en følelse av at jeg tok veldig mange dårlige sporvalg underveis, men så er jeg ingen ekspert heller da. Første gang på acr. Man lærer jo best av å se på andre, og å ligge bak en dyktigere sjåfør er aller best. Synd at Robert ga seg så tidlig. Han kjørt forøvrig også på 16" ballongdekk. Tipper det var litt av grunnen til at jeg holdt følge. Ellers var det fint lite biler å henge på egentlig. Håper det blir flere biler neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår