Gå til innhold

S O M M E R T R E F F `0 4 ACR - Mo i Rana

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

  • Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

All takk til initiativtakere og arrangører for å gjøre deltakelse på denne store begivenheten mulig for oss alle.

 

Var med på banekjøring på ACR i 2002 og det var jo helt rått! Dette ser ut til å bli et relativt stort og bra treff!

 

Dette er noe en ikke kan gå glipp av! I'm there!

 

Hvis det er planer om å ha dette flere år, kan det sikkert lønne seg å prøve å få litt omtale i bilblader som Bilsport, Autofil osv.

ArcticRacing.net

 

Bruksbil: BMW 316i (E46)

Prosjektbil: BMW 320i (E36)

Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rumble

jeg ser på påmeldingslista at det er mye gromme biler som kommer.

Driter man seg helt ut hvis man kommer med familiebilen ? Er jo ikke alle som er så heldig å ha en "morsom og sprek" bil, men ønske om å teste familieklenodiet på bane er jo der.

 

:D

 

Det er påmeldt noen gromme biler, og mange mange vanlige biler, så det går nok helt fint. Det er større press å møte med en rask bil, for da forventer alle at du er en schumacher:) 100hk eller 500hk, morro er det å kjøre der uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sant.. noen kommer sikkert bare for å se tøffe biler osv..

uten å virke slick-ass, så er en stor grunn til at jeg kommer dit, det å møte nye folk som er like interessert i biler som meg..

 

...det at jeg bor 10km unna har ingenting med saken å gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg bare lurer litt på ...

 

hva betyr ******** ********** over navn og bil til enkelte ??

 

Noen har jo stått med navn før... og er nå strøket over.."

 

 

Dette betyr som sagt dem ikke vil vises på listen for påmeldte. Kan være litt overraskelse eller andre grunder.

 

Kan love at det er et par av disse xxxxxxx bilene som er vært å komme å se på.

 

Når det gjelder famile bil eller racer bil, alle er velkommen og blir motatt på samme måte. Det er det sosiale og det å møte likesinnede som er poenget. Så det er bare å komme.

 

Jeg kjører selv famile bil :) stv

BB-Racing AS

Provides power with technology by TS-Racing

96 23 10 10

http://WWW.BB-RACING.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi4ever

"Jeg bare lurer litt på ...

 

hva betyr ******** ********** over navn og bil til enkelte ??

 

Noen har jo stått med navn før... og er nå strøket over.."

 

 

Dette betyr som sagt dem ikke vil vises på listen for påmeldte. Kan være litt overraskelse eller andre grunder.

 

Kan love at det er et par av disse xxxxxxx bilene som er vært å komme å se på.

 

Når det gjelder famile bil eller racer bil, alle er velkommen og blir motatt på samme måte. Det er det sosiale og det å møte likesinnede som er poenget. Så det er bare å komme.

 

Jeg kjører selv famile bil :) stv

 

 

 

Oki :)

 

Ble litt redd for att folk hadde meld seg av !!!!

Noe som er utenkelig dah :cool:

 

Ser fram til dette ja... får håpe værgudene er med oss :)

Er som regel ikke det peneste været her oppi nord... men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja no e avgifta betalt :cool:

No gjeld det bare å overbevise fruen om at det e helt trygt å ta familiens stasjonsvogn med på banekjøring.

 

Hvite løgner :

1. Det er jo på en lukket bane , myyye tryggere enn vanlig trafikk.

2.Jeg skal ikke under noen omstendigheter kjøre uansvarlig.

3.Siden det er mye bilkjøring så blir det heller ikke noe alkoholinntak.

4. Siden det er et biltreff så vil det kun være gutter der, altså ingen damer tulle seg bort i.

 

Passer dårlig sier du, det kunne du godt ha sagt litt før - EG HAR JO MELDT MEG PÅ ALLEREDE :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rumble

Ja no e avgifta betalt :cool:

No gjeld det bare å overbevise fruen om at det e helt trygt å ta familiens stasjonsvogn med på banekjøring.

 

Hvite løgner :

1. Det er jo på en lukket bane , myyye tryggere enn vanlig trafikk.

2.Jeg skal ikke under noen omstendigheter kjøre uansvarlig.

3.Siden det er mye bilkjøring så blir det heller ikke noe alkoholinntak.

4. Siden det er et biltreff så vil det kun være gutter der, altså ingen damer tulle seg bort i.

 

Passer dårlig sier du, det kunne du godt ha sagt litt før - EG HAR JO MELDT MEG PÅ ALLEREDE :D :D :D :D :D :D

 

Jeg ville gått for nummer 1 og 3.. nummer 2 er jo en løgn de fleste ser tvers igjennom :P og nummer 4 kan få henne til å tro at du har drivi med andre jenter før.. hehe..

 

Men folket må sende inn bilder av bilene sine til Sommertreff siden!!

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt bekymret for at Sommertreffet skal utarte seg som Gatebil med opptil flere skadde biler.

 

 

ACR er en rask bane. Og dermed vil en blanding av raske og "trege" biler øke risikoen.

Jeg syntes det bør være en form for inndeling under frikjøringen. Så en ikke risikerer at sjåfører som hele tiden tar igjen andre til slutt blir så irritert at de begynner å ta risker.

Med det mener jeg ikke noen spesiell HK/Kg inndeling. Start gjerne med det. Men la portvaktene utligne dette etter hvert med å klasse opp motorsvake biler med en god sjåfør som kjører fort. Og motsatt for de som har en motorsterk bil, men ikke klarer å holde tempoet oppe. Under en eventuell konkurranse (slalåm?) bør en tradisjonell inndeling selvfølgelig gjelde.

 

 

*Forbikjøringer i sving bør være strengt forbudt, så lenge ikke fremste bil gir klare signaler ala blinklys og eventuell ytligere reduksjon i fart.

*Bil som blir forbikjørt bør ikke vike ut av idealsporet. Dette for at den som kjører forbi bør kunne forvente en forutsigbar kjøring av den en skal forbi.

*Bil som skal forbi blinker med fjernlys. Gjerne litt tuting også om ikke lys er nok for å få oppmerksomhet. Den foran kvitterer med at han har sett han bak ved å blinke til siden, og slipper han bak forbi. Da må selvfølgerlig den som blir kjørt forbi blinke ut til den kanten han er nærmest, og holde denne kanten selv i en sving.

 

 

 

Og noe jeg stusset litt på hos Sommertreffet sin side:

 

Åpen kjøring = Kjøring i litt høyere tempo. Forbikjøring er tillatt.

Regulert kjøring = Kjøring i litt roligere tempo. Forbikjøring KUN på signal fra bil foran.

 

Jeg vil si at det er når tempoet går opp at risikoen øker. Og dermed er ekstra viktig med gode signaler ved forbikjøring.

 

 

 

 

PS!

PS: Skiltene blir ikke sjekket opp mot et register på treffet, så om du kommer med skilt til en helt annen bil så går det bare ut over deg om det skulle skje noe

 

Ja og den du treffer, ikke minst.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jan E-28

Er litt bekymret for at Sommertreffet skal utarte seg som Gatebil med opptil flere skadde biler.

 

 

ACR er en rask bane. Og dermed vil en blanding av raske og "trege" biler øke risikoen.

Jeg syntes det bør være en form for inndeling under frikjøringen. Så en ikke risikerer at sjåfører som hele tiden tar igjen andre til slutt blir så irritert at de begynner å ta risker.

Med det mener jeg ikke noen spesiell HK/Kg inndeling. Start gjerne med det. Men la portvaktene utligne dette etter hvert med å klasse opp motorsvake biler med en god sjåfør som kjører fort. Og motsatt for de som har en motorsterk bil, men ikke klarer å holde tempoet oppe. Under en eventuell konkurranse (slalåm?) bør en tradisjonell inndeling selvfølgelig gjelde.

 

 

*Forbikjøringer i sving bør være strengt forbudt, så lenge ikke fremste bil gir klare signaler ala blinklys og eventuell ytligere reduksjon i fart.

*Bil som blir forbikjørt bør ikke vike ut av idealsporet. Dette for at den som kjører forbi bør kunne forvente en forutsigbar kjøring av den en skal forbi.

*Bil som skal forbi blinker med fjernlys. Gjerne litt tuting også om ikke lys er nok for å få oppmerksomhet. Den foran kvitterer med at han har sett han bak ved å blinke til siden, og slipper han bak forbi. Da må selvfølgerlig den som blir kjørt forbi blinke ut til den kanten han er nærmest, og holde denne kanten selv i en sving.

 

 

 

Og noe jeg stusset litt på hos Sommertreffet sin side:

 

Åpen kjøring = Kjøring i litt høyere tempo. Forbikjøring er tillatt.

Regulert kjøring = Kjøring i litt roligere tempo. Forbikjøring KUN på signal fra bil foran.

 

Jeg vil si at det er når tempoet går opp at risikoen øker. Og dermed er ekstra viktig med gode signaler ved forbikjøring.

 

 

 

 

PS!

 

 

Ja og den du treffer, ikke minst.

 

Til Jon E-28

 

 

Jeg lurer på hvor mange banetreff du har vært på i løpet av de siste 2-3 årene? Jeg har vært på nesten alle banetreffene som har vært i Norge de siste årene, det er en håndfull biler som har blitt skadet av en annen bil.

 

Om en person kjører over grensen og havner ut i fella eller i gjerde så er det som regel ikke noen andre en han og bilen det går utover.

 

Når det gjelder forbikjøring så skal han som ligger foran vike unna om det er noen som vil forbi eller han skal gi tegn at det er klart for å passere. Slik er det i det daglige liv på veien også.

Om du kjører forbi uten at du er sikker på at den foran deg skjønner hva du vil og det skulle oppstå noe så er det din feil.

 

Det er selvf flagg vakter som er plassert rundt om kring på banen som passer på at alt går slik det skal, om det er noe som ikke er slik det skal være eller noen ikke slipper forbi den bak så er det sort flag og rett ut. Det samme gjelder uvetiig kjøring.

 

Alle kjører på egen risiko og må derfor bruke hode, alle regler som gjelder på bane blir gått igjennom på førermøtet før kjøringen.

 

Når det gjelder oppdeling av rolig og vanlig kjøring så er det helt rett delt opp. Rolig kjøring er for dem som ikke er helt sikker på banen og bilen sin og ikke minst kjøreferdigheter. Her får man en sjangs til å kjøre uten å bli pushet rundt banen av en illsindt jævel som bare skal opp i ræva og forbi deg. Derfor er det bare tillatt å kjøreforbi på signal fra han/hun foran. Her begynner alle som ikke er sikker på regler og kjøring å lære seg hvordan det skal kjøres under fri kjøringen.

 

Horn eller tute er ikke tillatt under kjøring på bane, det er det ikke på veien heller.

 

På bane gjelder veitrafikk loven, dem som ikke kan holde seg til den holder seg unna veien også.

BB-Racing AS

Provides power with technology by TS-Racing

96 23 10 10

http://WWW.BB-RACING.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har desverre ikke blitt så mange treff siden jeg flyttet nordover. Så mulig det har bedret seg betraktelig de siste årene.

 

Men på alle de treffene jeg har sett på utenom BMWccn treff har det enten skjedd en skade, eller vært utrolig nære. Mulig jeg har hatt "flaks" med å velge treff jeg har vært på.

 

Jeg er enig i det meste du skriver. Og får håpe det utarter seg slik.

 

 

Når det gjelder forbikjøring så skal han som ligger foran vike unna

 

Her er jeg uenig (om jeg har forstått deg rett). Jeg mener den som blir forbikjørt skal holde idealsporet. Men heller slakke ned, en å vike.

 

 

Når det gjelder oppdeling av rolig og vanlig kjøring så er det helt rett delt opp. Rolig kjøring er for dem som ikke er helt sikker på banen og bilen sin og ikke minst kjøreferdigheter. Her får man en sjangs til å kjøre uten å bli pushet rundt banen av en illsindt jævel som bare skal opp i ræva og forbi deg. Derfor er det bare tillatt å kjøreforbi på signal fra han/hun foran. Her begynner alle som ikke er sikker på regler og kjøring å lære seg hvordan det skal kjøres under fri kjøringen.

 

Helt enig. det bør være en slik inndeling.

 

 

Men i frikjøringen (åpen kjøring) blir det vel veldig mange biler av forskjellige ytelser ute på banen. Noe som er frustrerende for de som kjører fort. Spesielt alle de som kjører med tidtakersystem som da ikke klarer å kjøre en runde uten å bli hindret. Det er her jeg mener en ytterlig inndeling bør finne sted.

Dette vil ikke være til hinder uansett. For mest sansynelig kommer ikke mer en 1/2 parten av de som vil kjøre frikjøring til å være utpå samtidig alikevel pga mengden biler?

 

 

Hvordan har dette blitt løst de 2 siste årene på Gatebil?

 

Mulig det ikke vil bli noe problem på ACR siden det går over så lang tid.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår