Gå til innhold

Bilen høres ut som en trailer på tomgang og bråker noe helt sykt!

Ranger emnet

lunnr

Anbefalte innlegg

Hei, igår så begynte Min Opel astra f 1995 mod og bråke noe helt sinnsykt på tomgang/lavt turtall, det høres ut som en kraftig vibrerign fra motor, jeg trodde først det var lite olje, men har peilet og der er alt som det skal. Noen sier til meg at det kan være motorfestet som er gåent, men jeg har veldig lite peiling når det kommer til det mekaniske på biler så jeg får ikke tatt noe research selv.

Noen som har en anelse om hva dette kan være? bilen skal forøvrig inn og bytte reg reim snart, da den ble byttet på noen og 60000, og har nå gått 117000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del rart med bilen, har ikke hatt den så lenge og mye var byttet da jeg fikk den, jeg er ingen teknikker på bil desverre så jeg har relativt lite peiling, har en kompis som er makaniker som skal se på saken til uka. Det jeg har funnet ut er at støyen kommer fra en sort boks, alltså ikke luftfilteret med ved siden av til høyre, alltså ved selve motordekslet og der olje fylles på. Eksosen er byttet da jeg kjøpte bilen så den er helt ny og fin, Bilen har alltid hatt mye motorbrems i følge folk som har peiling, og den er litt sånn "hakkete" i kø og under svært lave hastigheter. Men bilen går fremover og motoren går, så jeg håper bare inderlig at det ikke er noe "veldig" alvorlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreim-dekselet du mener? Kan nok hende at det kommer lagerlyder fra løpehjulene eller vannpumpa om det er lenge siden det har vært byttet. Husk at det er 60 000 km intervall på alle opler med registerreim.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du dette er dyrt og få gjort noe med opelduude? Jeg har dårlig med penger for tiden, venter på lønn, og har planer om og få byttet reg reim. Har som sagt en kompis som er mekaniker så han skal gjøre jobben for meg når han får tid, er bare delene osv jeg tenker på, Nå snakker jeg ikke om reg reima generelt, men få vekk ulyden. Var ute og prøvde bilen nettopp, nå fusker den litt når jeg gasser i fri, og bilen rister en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper et uoriginalt registersett på er det billigere enn å kjøpe et originalt et. Du kan kjøpe det på for eksempel mekonomen eller meca. Du bør skifte vannpumpa. Spørs jo hvor lyden kommer fra om det er et lager på det ene løpehjulet for eksempel som har gått. Siden viftereima sitter der også så kan det være lageret på dynamoen som har tatt kvelden. Prøv å skift registeret først.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært innom Kvickstop på strømmen (akershus) De sier bilen har motorhavari, og vil ikke gå noe nærmere inn på det. Må si dette er siste gang jeg i det hele tatt rører merket Opel, jeg er rett og slett forskrekka over hvor elendig kvaliteten på denne bilen er, at en bil som har hatt 2 eiere og han første var opel mekaniker, hadde gått 104tusen, og nå 117tusen, nøye med alt av servicer og olje skift osv, nå har gått rett til helvette! det skal bare ikke gå ann, Så nå står jeg uten bil og 30000 kroner fattigere, kom med bud om noen ønsker deler, for denne dritten vil jeg ikke ha stående på min eiendom.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en 1.6 16v du har?

I så fall er det vanlig at eksosventilene brenner seg ved den km. standen. Det er en av de verste motorene Opel har laget.

Hvis det ikke er noe banking i motoren, går det å overhale toppen på den, eller bare skifte ut eksosventiler og tetninger.

Har du en kompis som kan skru er dette gjort på en dag ca.

Jeg har nettop overhalt motoren i min, men der fikk jeg tak i en blokk fra en 99 Vectra, for de er bedre, også overhalte jeg toppen fra den originale motoren. Kostet noen tusen i deler, men nå har jeg en motor som skal holde bedre.

På min var det byttet topp ved 128000km og den gikk igjen ved 203.000km. Derfor en skikkelig overhaling på min.

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider