Gå til innhold

Bilen høres ut som en trailer på tomgang og bråker noe helt sykt!

Ranger emnet

lunnr

Anbefalte innlegg

Skranglingen kommer fra varmeskjoldet som er på fremre røret. Jeg borret ett hull i det før rørene samler seg og satte en bolt dit. nede under motoren setter man bare en eksosklemme, så er skranglingen borte.

Er ventilene brente, har motoren sikkert brukt olje en stund, og dette tetter igjen Catalysatoren. Jeg kjøpte den billigste på Biltema og sveiset den på. Passet fint og gikk gjennom eu uten problemer. Kostet bare 699,- :)

Velger du å overhale toppen, så kjøp alle eksosventilene og bytt de, selv om de ikke brent i stykker, for det er som regel groper i setene på ventilene.

Carparts har allt av deler du trenger, kommers seg på noe over 3000 med registerkit og ny vannpumpe. carparts.no

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da har jeg hatt en kompis til og se på det, og det han sier er at det enten er Lageret til vannpumpa som har skjært seg, eller reimstrammer som har løsnet og gjort at regreima har blitt løs, da den hopper opp i toppdekslet på motoren.

Nå trenger jeg tips, skal jeg selge bilen som dele bil, eller få dette fikset? ga 24000, den har trillet straks 118000, Hva gjør jeg? Verksted eller salg? Og i såfall hvilket verksted? Chrico virker uaktuelt da dette er et merkeverksted som sikkert har skyhøye priser, jeg er mest hyp på og få denne bilen ut av verden så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider