Impetus Skrevet September 4, 2010 Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 (endret) Hei, kjøpte meg en 740 tic som det viste seg at kun går på 2 sylindre og har et helvetes gjennomslag så det spruter olje ut av veivhusventilasjonen. Har en 740 delebil med en B230E motor. Lurte da på om det var mulig å montere F (531) toppen på E blokka med turbo og det hele, kjøre på en 0,5 i ladetrykk å satse på at det holder, hvordan skal jeg gjøre det med oljekjøling til turboen osv, noen som har gjort noe lignende?? Eller burde jeg rett og slett bare sette i E motoren + 531 toppen uten turbo? :/ Endret September 6, 2010 av Impetus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 4, 2010 Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 Les på 200-delen så finner du nok svar i stickytråden der. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelAsconaBpw Skrevet September 6, 2010 Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 det er no i grunn bare flytte over alt fra turbo motoren til andre motoren.. jeg gjorde det ikke noee problem :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impetus Skrevet September 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 First: jeg er ingen totalt noob men har ikke så mye mekkeerfaring. Men har da tenkt å begi meg ut på å turbokonvertere motoren. Forresten er donormotoren sprut og ikke gasser som A betyr? Er vel en B230E som skal i, denne har "CI" innsprut? Hvordan fungerer dette med LH Jetronic spruten som står på nå? Hvordan skal jeg gjøre det med oljekjølinga til turboen? rundt 0,5 bar turbotrykk passe? Tåler i det hele tatt B230E'n turbo? Skal flytte over 531 toppen til motoren som skal i, skal innsug og sånn med? Den er planet, hvor mye er usikkert men har det noen betydning? (så lenge det ikke tar i ventiler liksom) Noe mere jeg burde tenke på ang modifikasjoner? Viking: Det der gjaldt vel mer andre veien? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg