Gå til innhold

Skogsholm må stoppes - Vil montere fartssperre i alle biler!

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

Nå har det virkelig gått en sikring i toppen på vår forhatte samferdselsminister. Ikke bare ønsker hun fartssperre på lette lastebiler som Suburban o.l, men hun ønsker nå også å diskutere montering av fartssperre i alle biler med politiet og Trygg Trafikk.

 

 

Les mer i denne artikkelen

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo farts sperre på 250kmt, på mange biler. det får vel være bra nok!. Blir jo sinnsykt å ettermontere dette på alle vrakene av noen biler som er på norske veier.

 

De fleste har jo farts og akselerasjonssperrer fra før i form av motorer på 1 liter ++

 

Det var morsomt å legge merke til hvor fort folk akselererer ut av lyskryssene i Los Angeles når jeg var der. Halvparten av bilene i Norge hadde ikkke klart å fulge trafikken en gang!!.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Nå har det virkelig gått en sikring i toppen på vår forhatte samferdselsminister. Ikke bare ønsker hun fartssperre på lette lastebiler som Suburban o.l, men hun ønsker nå også å diskutere montering av fartssperre i alle biler med politiet og Trygg Trafikk.

 

 

Les mer i denne artikkelen

 

Hun er ikke skikket til å gjøre den jobben hun er satt til, og burde avsettes umiddelbart.

 

"-Vi har gått mye lenger enn EU på mange områder og andre EU-land spør oss om råd. Eksempelvis har vi strengere promilleordning, vi har innført prikkbelastning, og vi har på tyngre kjøretøyer innført kjettingforskiften, som ingen har gjort før oss, sier Skogsholm."

 

Makan til sprøyt, vi har en av verdens eldste bilparker, noe som i seg selv er en risikofaktor. Kjettingforskritften!!!! Kan det være pga. den ekstremt dårlige veiststandarden?

 

Dette har jeg sakset fra http://www.ofv.no, visste du-

 

"at risikoen for død eller alvorlig skade ved kollisjon er 35% lavere i en bil konstruert på 90-tallet enn i en bil konstruert på 80-tallet"

 

"at gjennomsnittsalderen på den norske personbilparken er 10,2 år"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil reflektere litt over en artikkel jeg leste i Magasinet Car. Artikkelforfatteren fikk prøve en tysk mega-barge uten fartsperre i Italia, og kjørte deretter, han ga seg ved 280Km/t uten å gå for maks på 320Km/t. Veien var en rett strekke med 3 felter i hver retning på dagtid med lite trafikk.

 

Gitt relativt like forhold i England, Italia, Tyskland og Norge, hvordan hadde man reagert på kjøringen.

 

I England hadde han blitt uthengt som fullstendig uansvarlig, og uten respekt for andres liv og helse.

 

I Italia hadde han blitt hengt ut som en "gærning", ikke noe galt i det, siden alle er det der en gang i blant.

 

I Tyskland, der hadde de lurt på hvorfor han ikke kjørte helt opp til 320Km/t.

 

I Norge er jeg redd for at han hadde blitt sett på som:

En kapitalist

En egoist

En som er for nedbygging av offentlig sektor

En som er mot velferden

En som ikke vil støtte opp om helsesektoren

En som ikke er fagorganisert

En som hater miljøet

En som jobber svart

 

Kulturforskjell, kanskje det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Latterlig.. Ingen vil vel frivillig gå med på noe sånt?

 

Kan vel si det er en del ting nordmenn har måtte gå med på ufrivilligt da!

 

 

LINK

 

- Vi har gått mye lenger enn EU på mange områder og andre EU-land spør oss om råd. Eksempelvis har vi strengere promilleordning, vi har innført prikkbelastning, og vi har på tyngre kjøretøyer innført kjettingforskiften, som ingen har gjort før oss, sier Skogsholm.

 

Prikkbelastningen fikk vi vel nesten sist i europa, promilleordningen er helt ok og bør være slik, kjettingordningen på store kjøretøyer trenger de ikke akkurat i europa da veiene ofte er bredere/større/flatere, og vi har jo selvsagt en helt annen geografi her oppe også da-

 

Hun er faen meg ikke sann (er jo ikke den første motorhatende uttalelsen da), vell og merke media sikkert blåste opp saken litt da. Ja kanskje den fartsperra vil spare 150 liv i Norge, men 250 nordmenn vil dø i utlandet når de prøver og holde tempoet i andre land! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De folka der tror de vet alt.. de trodde jo det skulle gå til helvete da de økte fartsgrensen fra 90 til 100 mellom Oslo og Lillestrøm, men antall ulykker har jo sunket med mer enn 30% (eller var det 70??)!!! sier litt..

Dessuten, å innføre fartssperrer kommer til å koste sinnsykt mye penger, og som sagt, da er det jo bedre å bruker penger på å fikse veiene!

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik_H

Dessuten, å innføre fartssperrer kommer til å koste sinnsykt mye penger, og som sagt, da er det jo bedre å bruker penger på å fikse veiene!

 

Du må ikke innbille deg at det er staten som kommer til å betale for at du ikke skal få lov til å kjøre fortere enn 100 km/t. Det får vi nok lov til å betale selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha er det mulig, er det muuuulig!? skal vi åpne en konto der folk kan donere penger til et "hit" på Skoghue? :rolleyes:

Hu dama der er ikke frisk... som en annen sa her, bruke millioner på fartssperrer i stedet for å bygge bedre veier... Jeg er død før det blir satt inn fartssperre i bilen min.. :mad:

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår