Gå til innhold

Felgdimensjon til liten Suzuki

Ranger emnet

Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått oppgave å handle vinterdekk + felger til min mors suzuki Alto 2010 modell. På denne står det idag felger med dim 14" bredde 4,5", innpress 45mm og 155/65/14 dekk. Planen var å kjøpe nøyaktig samme dimensjon til vinterdekka, men ser at denne størrelsen er vanskelig å finne på div nettbutikker. De fleste felgene er bredde 5,5 eller 6" og innpress 35 eller 38mm. Hvor mye kan jeg slingre på dette fra orginal dimensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dack.tk Du har 5% å gå på begge veger. Bare det er fysisk plass ville jeg med forbehold om motorkraft gått opp ca 5% for å bedre 1) veggrep, 2) turtall og 3) forbruk. Se om du får på 155/82R14 lovlig, hvis det finnes da. 165R14 finnes ihvertfall.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. Skal du være pirk og lovlig må du holde deg innenfor ET 37,5. :nono: Men du skal vel uansett ikke kjøpe inn 8x14" så om det så var 7x14" og ET "lagom" tror jeg ikke en kjeft hadde lagt merke til det, langt mindre brydd seg skulle de legge merke til det. Gå nå og pimp mammabilen din!

:naaaws

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

Sjekket litt mer rundtom. ET kan variere med innenfor +/- 7,5mm fra standarden og felgbredde er ikke så nøye. Nå er dekk og felg bestilt til fornuftige priser, så da har den gode sønn nok en gang gjort jobben sin :)

Pimpe mammabil? nei, en suzuki Alto kan nok aldri pimpes.... Hu kjøpte bilen (Handlevogna) til seg selv og jeg setter meg ikke inn i den..

Kjøpe hos forhandler?? Nei....da kunen hu gjort jobben selv. Disse elsker å grafse unødvendig mye i lommeboken din. Shariff og dekkonline.com har fornuftige priser på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider