Gå til innhold

Polering og rubbing

Ranger emnet

salms

Anbefalte innlegg

Kjøpte for noen uker siden en audi V8.

Igår fikk jeg endelig tid til å pleie den litt.

Og jeg mener det, jeg har aldri sett en bil som må ha vært så lite polert og vedlikeholdt. Tok et bilde hvor du faktisk ser forskjellen godt, men med å dra poleringsduken over fra det upolerte området og inn på det polerte så kjente du virkelig forskjellen, det var skremmende! Det syntes forøvrig bedre i virkeligheten enn det gjør på bildet.

polering.jpg

Som dere ser så trengs det nok en rubbing og polering før den blir folkelig i lakken. Noen som har gode tips til en som aldri har rubba en bil før? Takk! :D

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.. Omtrent som bilen min det der. Er i samme situasjon som deg salms. Tror det er noen ÅR siden sist den bilen så en polering (min altså). Jeg polerte den i høst rett etter at jeg hadde kjøpt den. Det var en helt sinnsyk forskjell på hvor glatt lakken var der jeg hadde polert i forhold til der jeg ikke hadde polert. Men den trenger en rubbing til våren det er helt klart. Noen som vet hvor mye det koster om man lar "fagfolk" ta seg av rubbinga. Har liksom ikke så mye peiling på dette, og har hørt at du kan skade lakken en del om du gjør det feil. Men om noen har tips så legg de ut....

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærra mi har ikke sett en vaskesvamp på 4-5 år tror jeg, og langt mindre noe polish.. :D

Drit i rubbing spør du meg! Synes ikke det blir noe bra resultat med mindre man har maskin, side det blir fort skjolder og ujevnheter. Poler grundig og ofte, så er finishen på topp etterhvert!

Jeg kjøpte en rød bil som hadde stått urørt i sollys et par år, noe lakken bar preg av. Jeg polerte ukentlig, noe jeg fremdeles blir mobbet for, og etter 5-6 behandlinger så lakken helt ny ut. Jeg bruker hver eneste søndags formiddag til pleie, men nå er det sykkel som gjelder.. thumpsup

Skal jeg anbefale noen produkter, så må det være Autoglym Super Resin Polish og Hard Gloss Protection. Polishen gir en veldig fin glød i fargen, og Hard Gloss gjør lakken utrolig blank og skaper en slitesterk hinne.

Autoglyms produkter er lettere å jobbe med enn Turte Wax.

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å begynne med auto glym selv også.

Men skal sette den inn hos en jeg kjenner som driver med rubbing og polering, så jeg regner med han klarer å få igjen glansen på den. Han bruker maskin og autoglym polering tror jeg.

Gleder meg, tror det kan bli som en ny bil :)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider