volvo240gl_1986 Skrevet September 6, 2010 Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 hei. jeg begynner og få problemer med min b230k, det virker som om den drukner når det er fuktig i været som det er tidlig om mårgene i disse tider, men går som den skall når det er varmt. så har jeg en a gasser og innsug ligende. er det bare og hive innsuge, gasseren og allt med vakumet og gjøre og montere a gasser med innsug? eller er det noe mere? ser det er en føler eller 2 oppå innsuge til a motoren? hvordan skal de kobles? og varmstartsventilen, hvordan skal den kobles? må jeg ha ledningsnettet fra en a motor? takker for svar:) mvh arnt olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 6, 2010 Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 Bruk søkefunksjonen: http://www.bilforumet.no/200-serien/214556-k-a-gasser.html Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet September 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 Bruk søkefunksjonen: http://www.bilforumet.no/200-serien/214556-k-a-gasser.html står ingenting om kobling av varmstartventilen der og den føleren på innsuget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 6, 2010 Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 Tråden jeg fant er ett eksempel av mange hundre tråder om emnet, så det bør stå noe i en av dem. Evt kan du selvfølgelig vente på svar her... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 6, 2010 Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 Ledningsnettet er mye enklere på A, så jeg tror nok det letteste er å tilpasse K-nettet. Det er en ledning som skal kobles til på A, og den går til tomgang/stoppventilen, som rett og slett stenger en luftkanal i forgasseren når tenninga skrues av for å unngå ettertenning. du bør og ha A-tenning. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet September 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2010 Ledningsnettet er mye enklere på A, så jeg tror nok det letteste er å tilpasse K-nettet. Det er en ledning som skal kobles til på A, og den går til tomgang/stoppventilen, som rett og slett stenger en luftkanal i forgasseren når tenninga skrues av for å unngå ettertenning. du bør og ha A-tenning. hvorfor A tenning? er ikke tenning tenning da?:p ingen som kan simeg hvor jeg kobler til varmstartventilen og den føleren på gasseren, den har 2 koblinger, og så er det en på innsuget med 1 kobling, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 12, 2010 Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 hvorfor A tenning? er ikke tenning tenning da?:pingen som kan simeg hvor jeg kobler til varmstartventilen og den føleren på gasseren, den har 2 koblinger, og så er det en på innsuget med 1 kobling, Bytt om tenning å ledningsnettet ,k motoren har bendix tenning om jeg husker rett coil å tenningsmodulen i eit å tom fordeler.Kryr vel av a ledningsnetter overalt å betaler ikke mangekronene for det.B230a innsung ,fordeler,tenningsmodul,å en coil kansje en annen gasswier så er det gjort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Bytt om tenning å ledningsnettet ,k motoren har bendix tenning om jeg husker rett coil å tenningsmodulen i eit å tom fordeler.Kryr vel av a ledningsnetter overalt å betaler ikke mangekronene for det.B230a innsung ,fordeler,tenningsmodul,å en coil kansje en annen gasswier så er det gjort nå har jeg byttet til A gasser, kjører med k ledningsnett og tenning, funker gull det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg