Gå til innhold

Skal kjøpe meg mercedes w123, trenger hjelp

Tor Olav

Anbefalte innlegg

eg skal kjøpe meg en mercedes w123 diesel utgave. så eg regner med det blir en 2,40 eller 3,0 literen.. mest sannsynlig kjøper eg en 2,40. og det er no eg trenger hjelp, passer en mercedes w123 3 literen med turbo i sedan utgaven? har løst på litt power i bilen. eg meiner at motor feste skal passe, er det noen som veit det?

eg lurer på om alle mercedes felger passer på denne bilen eller hvor får eg kjøpt felger til den? og senke sett hvor får eg kjøpt det?

trenger svar fort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor og kasse passer rett nedi;)

felger kan du kjøpe brukt på http://www.finn.no/torget

søk på mercedes og på felger

men passer motor fra w124 karroseriet neddi?:P man seier at at det er en sprekkere motor.

så alle hjulene passer til mercedes w123. feks felger fra w 124 passer på w123 ? har eg sjønnt d da?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men passer motor fra w124 karroseriet neddi?:P man seier at at det er en sprekkere motor.

så alle hjulene passer til mercedes w123. feks felger fra w 124 passer på w123 ? har eg sjønnt d da?:P

nei, det passer forsåvidt, men vil se helt jævlig ut pga innpressene..

123 skal ha lågt innpress, mens w124 har relativt høgt..

det vil føre til at bakdekka står midt under bilen bak.

anbefaler å leite etter felger på finn.. send meg pm og spør om de passer, så skal jeg svare etter beste evne.

Motoren fra 124 passer den, men den har stygg lyd og er ikke så altfor holdbar.. den dårligste av turbodiesel-motorene etter min mening.

Ville MYE heller valgt om606(24v tdi fra w210), stor forskjell på draget på de motorene!!

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider