Gå til innhold

FÆL lyd i høyre bakhjul på 318 E36!

Ranger emnet

AndersH93

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en 318i E36 98mod. og har kjørt en uke med den.

Da jeg kjøpte den, sa selgeren at jeg ikke måtte bruke brekket til noe sladding etc. på ett par ukers tid, siden bremsewire'n var helt ny. Og jeg har kun brukt brekket når bilen har stått stille, og ikke tatt i hardt.

Også da jeg var ute å kjørte i går, kom det en EKSTREMT fæl lyd fra brekket, og det virker som at brekket drev og hakket. (in a wierd way)

Også ble den lyden borte, og en skjære lyd kom fra bakdekket. Og sånn har den vært i dag og(Tok en liten tur for å se hvordan den var) Og det høres ut som om at noe er løst der inne, og plutselig detter det på ned, og lyden blir borte. Men så fort jeg kommer over en dump, kommer lyden tilbake, og hele bilen rister omtrent når denne lyden kommer.

Har en del rust på Bremseskjoldene, men trur ikke det er problemet.

brekket funker som det gjorde før, men lyden blir litt svakere når det står på. Har tatt av dekket, og sett rundt, men finner ingenting løst. Vil heller ikke drive for mye inni der, siden jeg ikke har bukk, men kun jekk :p

Har ikke mye peiling på bil, så må få noen som kan noe om det, til å se på det, men hadde vært greit å visst hva det er.

da jeg ringte til verkstedet som fikset brekket for en uke siden, sa han at det var bremseskjoldene som nesten var rustet bort, og de måtte byttes. Men jeg trur ikke at den lille tingen, kan lage den fæle lyden.

datt forøvrig ned noen "steiner" fra bremseskiven i sta, når lyden var på sitt værste, og det kan nesten se ut som deler av bremseklossene.

All hjelp tas imot med en megastort smil, og kanskje du får en kjærlighet i posten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den forrige bilen jeg hadde opplevde jeg det samme som trådstarter opplever. Hos meg var også bremseskjoldene rustet bort. Det hente titt og ofte at små steiner kilte seg mellom bremseskivene og kaliberen. Da ble det en forferdelig gnisse lyd. Når jeg tok bort disse steinene ble lyden borte. Helt til neste gang en liten stein forvillet seg dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen grusomme skrikelyder "inni hjulet" på Merca mi. Det viste seg at en av fjærene som holder bremseskoene til brekket hadde ramlet av å kilte seg fast avogtil.

Da bakhjulslageret tok kvelden var det mye samme lyden. Men er det lageret skal det som Remulade sier gjerne være slakk, og det trenger du ikke mer enn jekken for å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider