Gå til innhold

Min nye familiebil

JChE

Anbefalte innlegg

Universal bagasjeromsmatte er nå innkjøpt på biltema. Den passa overraskende bra, er kun et par steder jeg må klippe litt. Det er riktignok ikke skålmatte, men det er jo grenser for hvor mye snø og vann jeg kommer til å dra inn i bagasjerommet, så jeg tror ikke det blir noe problem. Kosta bare 200 :)

Men et nytt spørsmål:

Jeg kikka inn i en Ghia idag, den hadde gitter/netting mellom bagasjerom og kupe. Gitteret kom ut bak rollo'en, og gikk opp til taket der det var festet i noen spor. Det så originalt ut. Er dette mulig å ettermontere, og er det dyrt? Fins det andre smidige løsninger her?

I en annen bil jeg hadde testa jeg et universalt lastegitter fra biltema. Det var bare sorgen, og hadde neppe klart å stoppe noe som helst ved bråbrems eller kollisjon. Fins det andre universale gitter som faktisk funker?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Styling/Bilmatter/Bagasjeromsmatte2/

Den har målene 141 bredde x 110 lengde, noe som passet utmerket i Mondeoen ihvertfall. Den er også lett å klippe til hvis det trengs, jeg må klippe ørlite grann av to av hjørnene på min, i tillegg har jeg tenkt å klippe hull til lastekrokene. Det er nesten et must med gummimatte baki om vinteren, spesielt med barnevogn. :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som det blir biltema matte i min mondeo og:)

angående orginalt gitter, hørte engang at det var en del jobb å ettermontere da det ikke var klargjort for fester, i tillegg må man skjære hull til festene..

Det er bra :thumb Jeg så først nå at du hadde Mondeo mk3 du også, jeg ble forvirret av nicket ditt først :D

Jeg var redd for at det var litt jobb ja, jeg kan ikke se noen utsparinger til festene i taket.:( Nesten fristende å skaffe komplett innertak fra Ghia, jeg har nemlig lyst på flere kupelys også. Men det blir nok litt for mye jobb...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra :thumb Jeg så først nå at du hadde Mondeo mk3 du også, jeg ble forvirret av nicket ditt først :D

Jeg var redd for at det var litt jobb ja, jeg kan ikke se noen utsparinger til festene i taket.:( Nesten fristende å skaffe komplett innertak fra Ghia, jeg har nemlig lyst på flere kupelys også. Men det blir nok litt for mye jobb...

ja nicket forfølger meg, er vel vanskelig å få byttet uten å opprette meg ett nytt brukernavn.. har ikke gitter i min ghia-x, så det er ikke alle ghia modellene som kom med det heller..

2014 Skoda Superb, produksjonsuke 42

x2004 Ford Mondeo ghia X

x2005 Volvo V50.

x1999 VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nicket forfølger meg, er vel vanskelig å få byttet uten å opprette meg ett nytt brukernavn..

Ikke noe stress hvis du vil bytte brukernavn. Det er bare å sende en pm til en Administrator, for eksempel Marius eller Dr_S, så ordner de det. Send gjerne med en 2-3 forslag til brukernavn, da det du ønsker kan være opptatt.

har ikke gitter i min ghia-x, så det er ikke alle ghia modellene som kom med det heller..

Jøss, så rart. Da var det vel ekstrautstyr sikkert. Stussa fælt over at det ikke var det i min heller, det har jo endel å si for sikkerheten. Og Merca mi fra '91 hadde det standard...

Forresten, du gidder ikke å ta et bilde av kupelyset ditt foran og bak? Jeg driver å funderer på en knøttliten ombygging her ser du, og trenger å se hvordan det ser ut i Ghiaen :) Hadde vært gull :thumb

Jeg har bare enkelt kupelys foran, uten kartlamper, og enkelt kupelys i bagasjerommet. Ingen over baksetet, så det blir mørkt baki der.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, du gidder ikke å ta et bilde av kupelyset ditt foran og bak? Jeg driver å funderer på en knøttliten ombygging her ser du, og trenger å se hvordan det ser ut i Ghiaen :) Hadde vært gull :thumb

Jeg har bare enkelt kupelys foran, uten kartlamper, og enkelt kupelys i bagasjerommet. Ingen over baksetet, så det blir mørkt baki der.

skal prøve å få tatt bilder i morgen når det er dagslys igjen:)

x2004 Ford Mondeo ghia X

x2005 Volvo V50.

x1999 VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint, tusen takk for hjelpa! :thumb

Det ser ut som lampa framme kan passe overens med den jeg har, så da prøver jeg å finne en Ghia-lampe tenker jeg. Lampa mi er helt lik bortsett fra at jeg mangler kartlampene. Over baksetet har jeg ingenting, så det er nok verre, men mulig jeg kan få til noe der og altså :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jo være mulig å klare å få til å montere over baksetet også, lyset er sikkert festet i taktrekket så det burde jo være mulig merke av og så ta trekket ned for å lage hull.

ledningene er jo bare å trekke opp fra lyset fremme.

og når du først har nede vil du jo kunne se om det er laget fester til gitteret i bagasjerommet..

x2004 Ford Mondeo ghia X

x2005 Volvo V50.

x1999 VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...