Gå til innhold

B5 1.8T får for mager blanding!

Ranger emnet

licorice84

Anbefalte innlegg

hei! legger inn denne tråden på vegne av pappa.

han har en B5 1.8T. i sommer var han og kjørte i Danmark.

gjerrig som han er, måtte han selvfølgelig fylle 92-oktan.

i tanklokket på bilen (som han refererer til), så står det at bilen kan kjøres på 92-95.

etter at han kjørte litt på 92-oktan, så kom det varsellampe i displayet som indikerer for mager blanding. diagnoser hos VAG sa også noe om uventet trykkfall mellom turbo og ic (mener det var det han sa)...

jeg spekulerer litt på om det kan være gåen lambda?

noen fler gode forslag?

tenkte også å ta en titt på rørene, evt trykkteste litt.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er chippet kan det ha noe å si, men ellers skal dette gå bra. Har nylig byttet lambdasonder foran og bak på min 1,8T og det gjorde susen. De tåler ikke stort mer enn 160´-180´. Har nylig vært på tur i Europa og fylt kun 98, men det kan jo være det er dårligere bens enn i Norge som gjør at slitne sonder tar kvelden. Ellers så kan luftmassemåler være sliten. Sjekk også vakumslanger(spesielt de med "stoff" ytterst), luftfilter og grovfilter i luftinntaket.

Endret av Screamingeagle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, og takk for tipsene:)

ser at jeg bommet på tastene, det er en B6 det er snakk om.

den er også helt original motormessig.

jeg foreslo lambdabytte, så vi prøver det først og ser om det hjelper. tror ikke det er LMM, for da ville man ikke merket forskjell når den plugges ut. luftfilter ble forøvrig byttet sist service.

blir nok å prøve lambda-bytte samt ta en titt på div vacuumslanger!

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider