vwgolf90 Skrevet September 9, 2010 Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 Hei :) Har kjøpt meg vakuummeter til golfen men lurer på om det lar seg gjøre å bruke det til bilen min? Og hvor det eventuelt skal kobles? Det fulgte med en slange og et T-rør. Motoren er en 1,8l 94modell. Håper noen kan gi meg noen tips;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinarS Skrevet September 9, 2010 Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 Hva skal du egentlig med et vakuumeter på en sugemotor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 9, 2010 Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 Vakuummeter er jo nettopp til sugemotor... Det gir en pekepinn på om man kjører økonomisk eller ikke, men det har litt begrenset nytteverdi på en bil med innsprøytning som trådstarter har. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 9, 2010 Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 Om man ikke vet bruksområdene til ett vakuummeter kan man vel kanskje gå å legge seg. Ja, du kan bruke vakuummetret på din bil, og det har nok like stor nytteverdi på en innsprøytningsmotor selv om det brukes sjelden der mener nå jeg. Du må finne ett vakuumutak på bilen din med manifoldvakuum, finnes ikke det må du fabrikere ett eller koble deg på slangen til bremseforsterkeren. Det kan fortelle alt om hvor økonomisk man kjører, til en del om tilstand og feililder på motor, om man vet hva man kan kikke etter, man skal kunne se om motoren har dårlige stempelfjærer, brente ventiler og slike ting der. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 9, 2010 Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 (...)Ja, du kan bruke vakuummetret på din bil, og det har nok like stor nytteverdi på en innsprøytningsmotor selv om det brukes sjelden der mener nå jeg.(...) Kjekt å vite, da har jeg lært noe idag og. Visste jo at det kunne brukes, men trodde ikke det hadde like mye hensikt. Tenkte mest på bensinforbruk jeg da, men det er jo også kjekt til de andre tingene du nevner. :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinarS Skrevet September 9, 2010 Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 Vakuummeter er jo nettopp til sugemotor...QUOTE] Hehe.. nå var det vel egentlig innsprøytningsmotor jeg egentlig skulle skrive da men :wonder: Og da var vi 2 som hadde lært noe nytt idag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf90 Skrevet September 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2010 ok ;) Takker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 23, 2012 Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Slenger meg med i tråden her. Jeg har en 82mod MK1 Golf med 1,6 sugemotor. Lurer på å sette inn et vakummeter. Hvor skal jeg koble meg på? Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 23, 2012 Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Samme plass som alle andre, på innsugsmanifolden eller på en slange i tilknytning til denne. Du har vel slange til fordeler, følg denne mot forgasser og kople deg inn på denne, så nær innsug som mulig. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg