Gå til innhold

HJELP! Bilen min har fikk bank

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til hva jeg kan komme ut av dette med.

Situasjonen er at jeg var på fest hos en kamerat igår og så blei en forbanna og skulle bråke. Jeg vet såvidt hvem det er og det hadde ingenting med meg å gjøre, men han sparka bulk i hele døra mi og jeg har anmeldt han.

Gutten er 15år og går i 10.klasse på Gimsøy Ungdom Skole.

Jeg planlegger å steppe opp på døra hans og si til foreldrene at de skal betale for skadene. Hvis de gjør dette og så dropper jeg anmeldelsen og han for det ikke på rullebladet.

Hvilke muligheter har jeg for å komme best ut av dette?

Jeg driver å selger bilen også og nå trenger jeg virkelig å få solgt den noe jeg ikke for gjort ennå da den må på reparasjon. Her er det vel svinn å få?

mvh

Roy aka Precious

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...

Da ser det ut til at jeg ikke for erstatta noen ting, fordi jeg ikke kan bevise at det var han og ingen av de som eventuelt har sett det vil tyste, men bare er stille.

Heia Norge!! Heia Pol10!!

"/%¤"#&/%¤#/&¤%/#&¤%/

Jeg vet det er han, men det tror jo ikke pol10 fordi det kunne hvert bestekameraten min.

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vitner har sagt noe til meg om at de så han gjorde det ennå og dette skjedde forholdsvis tidlig på kvelden. Folk bare sa at det var helt sikkert han fordi han er typen til det og blei kasta ut.

Skal ringe foreldrene hans imårra, men så lenge han nekter så betaler jo ikke foreldrene antagelig.

Steppe opp på døra hans?

Det kom 3-4 menn i 25års alderen med utenlandsk opprinnelse og slo kameraten min, som sto i døra når de ringte på, med en jernspade. Og i døra er det stort hakk etter en spiss ishakke.

Jeg skjelver ved tanken på at de smalt til kameraten min ennå jeg. Jeg sto ved siden av han og tok et skritt tilbake når de heisa hakka og spaden. Eneste de sa var: "Kom ut da".

Etter at spaden kom mot kameraten min husker jeg ikke mer før jeg står langt inni stua.

-----

Jeg vil bare ha ny dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør hjem til foreldrene hans. Ikke ring, det blir for "upersonlig" og kan virke som du prøver og lure de for penger. Møter du opp med bilen vil de også få mulighet til å se skaden. Er vel heller tvilsomt at de gidder å betale så mye det koster å fixe, men er du heldig kan du få så mye som bilen falt i verdi. For folk som liker å mekke litt koster vel en ny dør (i samme farge som bilen din) sikkert bare et par hundrelapper på høggern.

Hvis du vet at noen så han gjorde det så melder du disse til politiet som vitne. Når personen er 15 så vil dette uansett bli stryket fra rullebladet hans når han blir 16 eller 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører hjem til foreldrene hans seinere ikveld, så for vi se hva som skjer.

En eller annen må jo ha sett at han har gjorde det, folk er bare så teite at de ikke sier noe, ennå.

Det nytter ikke banken guttungen i dette tilfelle, jeg er nemmelig ikke den største bassen i Skien og ikke har jeg våpen som andre muligens har.

#¤/#¤/(#%/#%¤/#&%¤/#& Blir ikke lite forbanna da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Får begynne med å si at jeg føler med deg. Hadde det vært min bil, hadde det vel vært en 15 åring som fikk pryl hver dag frem til pengene var på bordet....

Store ulempen her er at fyren er 15 år og dermed kan en vel ikke forlange erstattning av han. Det finnes regler for foreldrenes erstattningsansvar for skader gjort av deres mindreårige unge. Nå er det lenge siden jeg lærte slike ting på skole, men mener grenser for foreldrenes erstattningsansvar er på kr 1500 fremdeles. Alt over det beløpet, kan en ikke få tak i på lovlig måte....

Men møt opp hos foreldrene. Det kan hende de har lyst til å gjøre opp for skaden sønnen har gjort enten de vet om maksbeløpet eller ikke.

Mvh Rabben

Mvh Rabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Det nytter ikke banken guttungen i dette tilfelle, jeg er nemmelig ikke den største bassen i Skien og ikke har jeg våpen som andre muligens har.

dra hjem til foreldrene hans, forklar det hele saklig og si at

du har vært i kontakt med politiet. Si så videre at du er villig

til å droppe anmeldelsen hvis de gjør opp for skaden snarest

mulig. Du kan jo også nevne at deres 15 år gamle sønn

var beruset (de fleste foreldre er vel ikke heeelt happy for sånt).

Kanskje de blir greie å ha med å gjøre da :)

Hvis ikke får du "snakke" litt fornuft med gjerningsmannen direkte... :D

PS!

jeg har et par sko med fin vernetupp du kan låne... hihi

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider