Gå til innhold

Tør noen hjelpe meg anslå en pris? (Volvo V40 1997)

Ranger emnet


bilkjører

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ønsker å legge bilen min ut for salg, men det er noen omstendigheter som gjør det vanskelig for meg å anslå en pris å selge den for. Innspill fra bilinteresserte og -kyndige mottas derfor med takk!

 

Bilen er en Volvo V40 (1.8 bensin, tror jeg! (jeg vet at det er bensin, da)), første gang registrert sent 1997. Jeg er andre eier, og kilometerstanden er cirka 215.000.

 

Det ligger en del tilsvarende biler ute på finn.no, og derfor ville det normalt gi en veiledende pris, men min bil har imidlertid noen mindre (?) skader som jeg synes det er vanskelig å taksere (og jeg har hittil ikke ønsket å ta meg bry eller kostnad med å få det gjort av andre).

 

For det første har bilen en brukket fjær bak. Det har vært slik i muligens så lang tid som et par år, og to forskjellige verksteder har anbefalt å ikke reparere siden den er brukket langt nede og ligger "fint i skåla" (hva nå enn det betyr) og at det derfor ikke er verdt utgiften. Jeg merker ingenting når jeg kjører, men på flatt gulv kan jeg se at den er noe lavere på den ene siden. Hva tror man, vil noen i det hele tatt kjøpe en bil i denne tilstanden?

 

I tillegg dreier det seg om en håndfull mindre feil på "utsiden" av bilen: både spyler og visker på bakruta har tilsynelatende tatt kvelden, viskeren på den ene frontlykta er brukket og opphenget for strømuttak ved hengerfestet har løsnet og henger i en ståltråd.

 

På den positive siden kan det nevnes at bilen ikke har hatt noen større reparasjoner annet enn et kostbart lass med mindre slitasjeutskiftninger. Det har aldri vært rust annet enn et par små flekker som har begynt å vise seg ved en dør. I tillegg har som nevnt en del slitasjekomponenter blitt skiftet i løpet av det siste året: alt av bremser, tennplugger, et hjullager foran, dynamorem. Bilen går også fint på alle andre måter.

 

Muligens spør jeg om mye hvis jeg forventer at noen her kan anslå en pris den kan selges for. Men jeg er godt under gjennomsnittlig bilkyndig, og noen kan kanskje gi meg en pekepinn om betydningen av de nevnte skadene i en salgssammenheng.

 

I såfall: på forhånd tusen takk. Hilsen ny på forumet :-)

 

PS: jeg skjønner at posting i riktig underforum er et viktig poeng, så jeg beklager hvis dette burde ha stått i v40- eller salgs-forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår