Gå til innhold

Mitt VW Vento 95 Prosjekt - trenger litt innspill/tips

Ranger emnet

FredrikJ

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så heldig å være eier av en VW Vento 1995 modell 1.8L som jeg kjøpte for 2.500,- og har gått 206.000 km.

Siden lappen ikke er mer enn et år unna tenke jeg at jeg kunne begynne å fikse litt på bilen, Jeg har ikke noe som helt problemer med bilen untatt av servo reima snart ryker, Men siden jeg er ungdom vil jeg gjerne at dette vidunderet skal se ut som en ungdoms bil og gjerne høres ut som det også :)

Om du vil se åssen bilen går/ser ut nå så er jeg så heldig å blitt filma men jeg har kjørt litt hardt.. Liken er: http://www.youtube.com/watch?v=g6FERIkZPtM

Felgene er nylig bytta fra 14" til 15" som ser helt greie ut :)

Som denne og mange andre vento'er så har den svakhet med rust på koffertlukket, Jeg har også en veldig stor tru på at jeg har eksoslekk.

Nå.. jeg har ikke akkurat så veldig mye peil på bil det skal jeg være ærlig på, Men åssen hadde det vært å "stylet" denne bilen og muligens planta inn en VR6 motor?

Jeg er ung.. så penger er seffølgelig et problem, men har fortsatt et år på meg :)

Gi meg tips om hva DU trur hadde vært rått på min vento?

Gi gjerne tips om all mulige ting :)

Takker :)

v8ekqo.jpg

10rpu85.jpg

217ozk.jpg

2iup4dy.jpg

Endret av FredrikJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Har en 95 mod 1,8 selv og er svært fornøyd;)

Det er ikke mye som skal til for at en vento skal bli fet! Skaff deg 40/60 senk, emblemfri grill, vr6 leppe og sotede baklykter. Finnes et utall tråder her med råe ventoer, http://www.bilforumet.no/vento/207556-vento-vr6-nytt-ar-nye-mods.html er et godt eksempel!

Angående vr6 motor, bør du vel skaffe en donor bil. Vist du har tenkt at noen andre skal gjøre dette for deg, kan dette bli en god del penger :shake

Var ikke mye, men håper det hjelper lit :tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan altids kjøpe et power filter hos Biltema, koster rundt 200 kr vist jeg ikke tar helt feil. Dette hjelper noe på lyden, og kansje 1-2 hester ekstra vist du plasserer det en plass hvor det får kald luft;)

Har du tenkt å gjøre noe med rusten? :D

Takk for tipse :) setter pris på det : )

Ja seffølgelig har jeg tenkt til å gjøre noe med rusten : ) hadde tenkt til å få fiksa det før vintern : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider