Gå til innhold

Starter ikke :/

Ranger emnet

Crime^^

Anbefalte innlegg

Jaa.. får ikke start på diesel duppen nå, var å fylte diesel og når jeg satt meg inn så er der ikke tegn til liv. (ja det er strøm på bilen) startmotoren går ikke rundt i det hele tatt. motoren tar ikke.. ingen ting som skjer..

Noen som har vært borti dette før?

:hvaskjera

* 1997 Nissan Primera GT 2.0i 16v TwinCam

* 2007 Subaru G3X Justy 1.3 16v

X 2000 Audi A4 1.9TDI Quattro

X 1997 Vw Passat 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå fått biln igang, dog måtte den dyttes igang å startes på 1 giret. sjekka opp med sikringene og fant ut av noe som jeg synes var rart. for de av dere som har audi a4 b5 tdi ønkser jeg at dere kansje sjekker i sikringsboksen å ser på plasseringer : 29 , 32 og 34. disse er til motorstyringen og her er det ikke sikringer hos meg!?:hvaskjera

skjønner enda mindre nå!

X 1997 Vw Passat 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå fått biln igang, dog måtte den dyttes igang å startes på 1 giret. sjekka opp med sikringene og fant ut av noe som jeg synes var rart. for de av dere som har audi a4 b5 tdi ønkser jeg at dere kansje sjekker i sikringsboksen å ser på plasseringer : 29 , 32 og 34. disse er til motorstyringen og her er det ikke sikringer hos meg!?:hvaskjera

skjønner enda mindre nå!

Dette er det jeg fant etter ett kjapt søk på google.

29 / Engine timing

32 / Engine timing

34 / Engine timing

Jeg garanterer ikke at dette er for din bil, men dette er det jeg fant.

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_fuse_diagram_for_Audi_A4

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer overens med det som står i instruksjons boka iallefall. Søkt litt her inne på forumet å kommet over en med samme feil, desverre sto det ingen ting om han fikk det iorden. har dog også funnet flere andre tråder med samme symptomer, ser ut til at det hjelper å bytte styreenheten til tenningen og/eller starter.

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilke av disse to jeg må bytte. og evnt noen som kan hjelpe meg å finne delene?

Har sett rundt på ebay men finner ikke til TDI :/

X 1997 Vw Passat 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp ut alle sikringene en for en og skjekk.

Den gløder når du skrur på tenningen?

Skjer det ingen ting når du vrir nøkkelen i "start" possisjon?

Ingen relèr som klikker, startmotoren slår ikke inn?

Den drar ikke rundt?

Kan være ett relè til starter'n. Evt att den går rundt men ikke slår inn eller motsatt, at den slår inn men ikke går rundt..

Det du kan gjøre for å utelukke en ødelagdt starter er å måle spenninga inn på starter når du får en til å holde nøkkelen i posisjon 3 for deg mens du måler.

Og du kan prøve å få målt motstanden for å se om det er ledningsbrudd.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp ut alle sikringene en for en og skjekk.

Den gløder når du skrur på tenningen?

Skjer det ingen ting når du vrir nøkkelen i "start" possisjon?

Ingen relèr som klikker, startmotoren slår ikke inn?

Den drar ikke rundt?

Kan være ett relè til starter'n. Evt att den går rundt men ikke slår inn eller motsatt, at den slår inn men ikke går rundt..

Det du kan gjøre for å utelukke en ødelagdt starter er å måle spenninga inn på starter når du får en til å holde nøkkelen i posisjon 3 for deg mens du måler.

Og du kan prøve å få målt motstanden for å se om det er ledningsbrudd.

Jepp, gløder når jeg skrur på tenninga, lampa for startsperra lyser og forsvinner etter ca 2sek.

Ingen lyder fra relèr og startmotoren slår heller ikke inn.

Drar ikke rundt nei, som sagt, HELT dødt fra motoren sin side.

Har hatt denne feilen en gang tidligere, skjedde da også som denne gangen ved at jeg fylte full tank på bilen, men det skal da ikke ha noe å si, da fikk jeg dytta bilen igang å det funka fra i 1mnd på dagen stortsett.

Må vel få lånt meg et voltmeter å sjekket spenninga på starteren ja.

Den står under eksosmanofoilen etter som jeg har forstått? eller er jeg helt på jorden nå ?

Takker for svar :)

X 1997 Vw Passat 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt hvor den sitter kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.

Men den sitter inn på svinghulet, så det blir inn mot torpedoveggen hvis motoren ikke er tverrstilt.

2 sylinder formede "rør" inntil hverandre, den ene mindre enn den andre.

Hvis ikke du hører ett klikk fra ett relè i relè boksen, ville jeg funnet diagramet for relène i bilen og for enkelhets skyld byttet det som kan ha noe/har noe med starter og gjøre først.

Jeg vet ikke hvor denne boksen sitter, men den sitter enten under dashbordet eller under panseret :)

Det er ikke sikkert du klarer å høre dette klikket hvis du selv sitter i bilen og prøver å starte, kan hende det hadde hjulpet med en medhjelper her. (kan jo for all del hende du har hatt det :) )

Edit: Skulle hjerne ha hjulpet deg med problemet, men er ett stykke fra meg til Meløy :)

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt hvor den sitter kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.

Men den sitter inn på svinghulet, så det blir inn mot torpedoveggen hvis motoren ikke er tverrstilt.

2 sylinder formede "rør" inntil hverandre, den ene mindre enn den andre.

Hvis ikke du hører ett klikk fra ett relè i relè boksen, ville jeg funnet diagramet for relène i bilen og for enkelhets skyld byttet det som kan ha noe/har noe med starter og gjøre først.

Jeg vet ikke hvor denne boksen sitter, men den sitter enten under dashbordet eller under panseret :)

Det er ikke sikkert du klarer å høre dette klikket hvis du selv sitter i bilen og prøver å starte, kan hende det hadde hjulpet med en medhjelper her. (kan jo for all del hende du har hatt det :) )

Edit: Skulle hjerne ha hjulpet deg med problemet, men er ett stykke fra meg til Meløy :)

Skal få med meg en av mine brødre å gå ut å feilsøke nå, regner bare så inni F***... Voltmeter får jeg i kveld, så blir sjekk av relè`ne nå. takker for hjelpa Jesper :)

Hehe, ja er nokk i lengste laget ja :)

X 1997 Vw Passat 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute å leka meg litt nå, klikker i relè`er og alt, vred om nøkkelen, ingen aktivitet, tok nøkkelen ut å satt den inn igjen, vred om og VROOOM... hehe, 500kr på at det er startmotoren som er dårlig her ja..

X 1997 Vw Passat 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute å leka meg litt nå, klikker i relè`er og alt, vred om nøkkelen, ingen aktivitet, tok nøkkelen ut å satt den inn igjen, vred om og VROOOM... hehe, 500kr på at det er startmotoren som er dårlig her ja..

Så flott at det foreløpig har ordnet seg!

Ja, her er det nok startmotoren som kanskje er gåen.

Men jeg ville alikevel målt, for hvis det er dårlig kontakt eller ledningsbrudd ett sted så er det kjedelig å ha kjøpt ny starter :)

Lykke til videre, da er du nok ute på veien igjen uten beskymringer om ikke så altfor lenge til vil jeg tro. :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få med meg en av mine brødre å gå ut å feilsøke nå, regner bare så inni F***... Voltmeter får jeg i kveld, så blir sjekk av relè`ne nå. takker for hjelpa Jesper :)

Hehe, ja er nokk i lengste laget ja :)

Bare hyggelig å kunne hjelpe til :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller dårlig kontakt i tenningsbakstykket. Nestegang ingenting skjer når du vrir på nøkkelen, få noen til å måle spenninga inn til starteren.

Var ikke bare bare å komme til nei. må vel under bilen ser det ut som... ?

12cm klaring, (senka 70mm) så må nokk få tak i noen bukker å orntlig jekk nå ja..

Starter forsåvidt enda etter et par sek men nøkkel omvridd. :P

X 1997 Vw Passat 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke bare bare å komme til nei. må vel under bilen ser det ut som... ?

12cm klaring, (senka 70mm) så må nokk få tak i noen bukker å orntlig jekk nå ja..

Starter forsåvidt enda etter et par sek men nøkkel omvridd. :P

Ja, du må nok under bilen, hvis ikke har du smidige armer :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider