Gå til innhold

Teflonbehandling?

Ranger emnet


Kn3th

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nyrlig kjøpt Saab 9-3 SS 1.8t Biopower 2008 mod, og er veldig fornøyd! :D

 

Forrige eier var ikke så nøye med lakken på bilen, så nå vurderer jeg å ta en teflonbehandling på hele bilen.

Har noen erfaringer på dette? Positive/negative sider med teflonbehandling?

Har hørt at lakken blir som "ny" med denne behandlingen, og at det følger med 5 års garanti på behandlingen.

Jeg vet at denne type behandlong koster en god del, men jeg er villig til å betale for utsendet!

 

 

Hadde vært fint om dere kom med andre forslag!

'08 Saab 9-3 Vector SS 1.8t BioPower (150Bhp)

'02 VW Golf 1.6 FSI (115Bhp) (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å gjøre jobben sjøl..

 

Jeg mener at dette produktet er å tro på julenissen.. Det er ingenting som gir deg ny lakk og 5 års holdbarhet. Det er umulig. Leser at behandlingen skal antageligvis gjentas etter ca 2år og da koster det vel sikkert like mye igjen..

 

Men viktig å gjøre det en tror på selv. Jeg har blitt medlem på dcn.no og kjøper produkter som "proffene" der anbefaler. Fordeler; kjenner bilen bedre og overarmene får former. ;)

 

Lykke til med vedlikeholdet av bilen. :)

 

Les gjerne om garanti og holdbarhet for tefcar her

http://www.tefcar.no/Default.aspx?pageid=803

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflon i seg selv har ingenting å gjøre på en bil annet enn at det er et kjent merkenavn. Du Pont har selv sagt at dette bare er et gimmick, og at de ikke syntes noe om at bilpleieindustrien bruker deres produkter kun for å oppgi deres merkenavn.

 

Jeg har prøvd en slik behandling på min bil, resultatet ble kjempebra og det har vart i årevis. Men det hadde kanskje noe å gjøre med at de brukte en hel dags arbeid på den, og brukte en femlags behandling. Det var forøvrig Larsen Bilpleie i Bergen, de er veldig dyktige på det de gjør!

Så.. man får det man betaler for, teflon gir ingen mirakelkur.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår