Turbo-Am Skrevet September 13, 2010 Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 om du skal bruke volvo aksling så ta fra 960, den tåler mer enn stivakslingene og er mye bedre å kjøre med. Det e litt arbeid å bygge om te uavhengig aksel frå 960 ;) Og den e ein god del breiere enn Laurel akselen, som betyr, mindre kant på felga:tannløs: Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 13, 2010 Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 arbeid og arbeid, er ikke noe mer enn å kappe bort festene, kryss måle bilen, merke opp å innsveising av noen muttere her og der så du får skrudd ramma til 960 akslingen oppi. brei aksel og breie kant felger betyr bare en ting, bredding av karrosseri! :D skal ikke ha den på veien uansett ;) det blir mer arbeid uansett om man skal bytte ut noe. det enkelste man gjør er å la bilen være som den er, men det er jo ikke noe morro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnrubber Skrevet September 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 Han har vært innom Nccn og rota au:tannløs:E fant han bortgjemt i ein krok:D Hehe, eneste måten å finne ut på er å spørre og rote ;) Å med så mye bra svar som dere har ser jeg ingen grunn til å slutte :p men skal få tatt å ringt til en av de gutta som er nevnt lengre opp her ;) Siter -1992 Volvo 240 2,3 GL God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet September 13, 2010 Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 Nå skal ikke jeg påstå å ha veldig greie på Nissan, men Laurel med Patrol 3,3 TD motor høres ut som et jækla tøft prosjekt! Tror nok jeg ville ha satset på en sein åttitalls 2,8D som utgangspunkt for ombygginga. Og angående girkasse er nok det greieste som det nevnes her å få laget et adapter til 2,8D kassa. Hvis den da ikke går rett på 3,3 motoren? Det jeg imidlertid veit om Nissan er at 3,3 Patrol motoren holder langt inn i evigheta. Husker vi herjet rundt i en slik på slutten av åttitallet. Mest solide bilen jeg har opplevd! Så klem 3,3 litern ned i en Laurel og sett på en bamseturbo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnrubber Skrevet September 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 [quote name= Så klem 3,3 litern ned i en Laurel og sett på en bamseturbo![/quote] Var det som var planen/håpet å få til ja ;) Takker for gode svar Siter -1992 Volvo 240 2,3 GL God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 14, 2010 Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Nå skal ikke jeg påstå å ha veldig greie på Nissan, men Laurel med Patrol 3,3 TD motor høres ut som et jækla tøft prosjekt! Tror nok jeg ville ha satset på en sein åttitalls 2,8D som utgangspunkt for ombygginga. Og angående girkasse er nok det greieste som det nevnes her å få laget et adapter til 2,8D kassa. Hvis den da ikke går rett på 3,3 motoren? Det jeg imidlertid veit om Nissan er at 3,3 Patrol motoren holder langt inn i evigheta. Husker vi herjet rundt i en slik på slutten av åttitallet. Mest solide bilen jeg har opplevd! Så klem 3,3 litern ned i en Laurel og sett på en bamseturbo! hjelper lite på annet enn mer turbolag med stor turbo, skal du ha mer effekt må pumpa justeres helt maksimalt i samarbeid med større turbo, egentlig så bør man bytte dieselelement i pumpa.. mulig man kan bruke elementer fra anleggsmaskin, dette må sjekkes nærmere ut. Ellers så ville jeg mye heller bygd på en c31 som er tidenes tøffeste japanske bil... nemlig tidlig 80-talls laurel..1980-1983, men de fleste går i telemark, så er nok så å si umulig å finne en dessverre. Men c31 som er den mest kjente laurelen er jo en knalltøff bil det også! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 14, 2010 Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 (endret) stort eksoshus har faktisk vist seg å være bedre for spool enn ett lite, men det avhenger veldig av utforming på turbinbladene i forhold til hvilken motor turboen sitter på og kompressor størrelse. stor kompressor hus og lite eksos hus er like så feil som alt for stor turbo, utenom at den lille turboen griller motoren i små biter. så greia er å finne seg en turbo med stort eksos hus, passelig size kompressor hus og prøve seg fram med turbinblader og diesel. Endret September 14, 2010 av kermitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnrubber Skrevet September 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Gode utspill, takker for det, men med tanke på snurre, tenkte hadde jeg planer om å bruke lite eksoshus og STORT kompressorhus, men er litt usikker på om det er like smart å bruke ganske stort eksoshus, det har jo sine fordeler, men det har også lite eksoshus. Så hva som holder og ikke er jo forskjellig fra turbo til turbo, men av det jeg har hørt og sett er det lurest med først nevnte ;) Siter -1992 Volvo 240 2,3 GL God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 14, 2010 Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Gode utspill, takker for det, men med tanke på snurre, tenkte hadde jeg planer om å bruke lite eksoshus og STORT kompressorhus, men er litt usikker på om det er like smart å bruke ganske stort eksoshus, det har jo sine fordeler, men det har også lite eksoshus. Så hva som holder og ikke er jo forskjellig fra turbo til turbo, men av det jeg har hørt og sett er det lurest med først nevnte ;) du kan fint bruke stor turbo på sånn patrolmotor, i og med at de har såpass bra dreiemoment før turbotrykk kommer og dieselpumpa holder en stund med nok diesel den;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnrubber Skrevet September 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 Det er jo sant, var bare noe jeg hørte at jeg burde bruke "lite" eksoshus, men er sant som du sier, dreiemoment i masser før turbon slår inn så burde vel gå greit med stor turbo;) Siter -1992 Volvo 240 2,3 GL God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Am Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 (endret) hjelper lite på annet enn mer turbolag med stor turbo, skal du ha mer effekt må pumpa justeres helt maksimalt i samarbeid med større turbo, egentlig så bør man bytte dieselelement i pumpa..mulig man kan bruke elementer fra anleggsmaskin, dette må sjekkes nærmere ut. Ellers så ville jeg mye heller bygd på en c31 som er tidenes tøffeste japanske bil... nemlig tidlig 80-talls laurel..1980-1983, men de fleste går i telemark, så er nok så å si umulig å finne en dessverre. Men c31 som er den mest kjente laurelen er jo en knalltøff bil det også! SOm du seier, så går de fleste C31 i Telemark ja, ein står hos meg ;) Ein lenger opp i kommunen har to, også står det NOKKA C31 rundt forbi i Bø og Lunde.. Nokken kjenner sikkert te ein C31 med Z understell og motor med snurre og litt sånn snacks, svart blank.. Den står her i kommunen og e i ferd med karosseri bytte :D Endret September 16, 2010 av Turbo-Am Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 SOm du seier, så går de fleste C31 i Telemark ja, ein står hos meg ;) Ein lenger opp i kommunen har to, også står det NOKKA C31 rundt forbi i Bø og Lunde.. Nokken kjenner sikkert te ein C31 med Z understell og motor med snurre og litt sånn snacks, svart blank.. Den står her i kommunen og e i ferd med karosseri bytte :D Den som Jon bygde med 280ZX-motor og turbo, gammal taxi eller noe? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Am Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Ja, lurer litt på om et kan ha vært ein gammal taxi.. Har e nokka bilder etter at den har begynt å blitt demontert for karosseribytte :D For legge inn nokka bilder a diesel purka mi au da.. Under huven: Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
utrykkningsPolitiet Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Hei, ett lite problem med 3,3 motoren er at veiva på den ikke er så glad i mye effekt, dette er pga den har bare 4 lagerbukker. er ikke sikker på hvor mye den tåler men de kan vel noen uttale seg om ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken1337 Skrevet Juli 31, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2014 gammel tråd dette her, ble det noe av? Siter Vw Vento 1.9td 1994 Vw Golf 1.9d 1992 r.i.p Ford Sierra 2l doch 1991 r.i.p Mercedes 250d 1994 r.i.p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.