kimulstein88 Skrevet September 12, 2010 Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 (endret) Hei! Håper på raskt svar, siden jeg er i ferd med å gå i innkjøp av en krasjet w124 300E 4-matic, 94/95 mod. Dette fordi jeg har en 1987-mod 300E bensiner som ikke har sin rette motor (ble skiftet til 2,6 grunnet motorras maange år siden). Lurer på om jeg kommer til å støte på noen problem her, siden den nyere bilen har fått sine forbedringer og endringer gjennom årene. Største bekymringen er egentlig om jeg får problemer med 4-matic systemet, planen er å bare flytte over motorblokken fra den nye til den gamle. siden alt i den gamle er 300E bortsett fra blokken, fra før. Pluss det er gode seter og fullt skinninteriør i bilen jeg skal kjøpe. mye godt utstyr for å løfte min gamle ett hakk. Hva bør jeg tenke på? evt. sjekke opp? Takker for all hjelp dere kan komme med! :) Endret September 14, 2010 av kimulstein88 Siter Mercedes 300E 87' Mercedes 300TE 4Matic 92' Mercedes 230E 92' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimulstein88 Skrevet September 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Takk for alle innspill :P Bilen er kjøpt. Får se hvordan det går nå fremover :) Siter Mercedes 300E 87' Mercedes 300TE 4Matic 92' Mercedes 230E 92' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 er kanskje en E320 du mener?? 300 ble ikke levert i 94-95 i såfall er det en helt annen type motor(m104)og innsprøytning på de,bunnpannen må vel skiftes ut... + godkjenningen da.. litt peil. på det elektriske så skulle det vel gå greit å få det til :) mye skadet? ville selv ha fikset 4-maticen, hvis det er mulig... Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 M103 fantes, men kun i 4-matic, tror det er snakk om forskjeller i bunnpanne og evt. sila.. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 M103 fantes, men kun i 4-matic, tror det er snakk om forskjeller i bunnpanne og evt. sila.. oki... det viste jeg ikke.. lærer stadig :) da er det jo bare å bytte bunnpanna/silen og tut og kjør :) Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimulstein88 Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Hallaisen folkens! :) Kjekt å se dere kikker innom og diskuterer litt :) Bunnpannen er det jeg har lest jeg og. Det var 94 mod selger sa, men jeg fann ut den var bare 92 mod. Fordi det uansett var et røverkjøp for meg så gikk jeg for den. Problemstillingen er jo den samme :) Forresten, hva del refererer dere til som "silen" ? :) En annen ting jeg stusser i er om jeg kan bruke differensialen til denne 4maticen.. siden jeg har en helt åpen diff på min 87-mod, den mangler forresten abs, og jeg vet asr-systemet til 4maticen bruker desse følerene til å aktivere diffsperren. men hva om jeg modifiserer denne til av/på ved hjelp av egen bryter? snakker vi mye makk? :) har lest somme plasser den bare låser 30% uten å bli aktivert skikkelig, er ikke dette bedre enn ingenting, eller er jeg helt på jordet nå? :P Siter Mercedes 300E 87' Mercedes 300TE 4Matic 92' Mercedes 230E 92' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenj Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Såvidt jeg vet skal 4matic motorene også ha en annen plassering av peilepinnen til motoroljen. Ang. diff så kan du bruke bare diff og stikkakslinger på din bil og få en lsd effekt rundt 25%-30%. I praksis ser det ikke ut til å virke noe kjempemessig, selvfølgelig alt etter hva du har planer om å bruke det til. Om du ordner oljetrykk inn på diffen vil den låse slik som en funksjonell ASD diff, men du bør finne en måte å kontrollere trykket på, som med en ventil eller lignende, slik at diffen ikke sperre hele tiden. Siter 90' Mercedes-Benz 300TDT S124 - Go'vogna 91' Ford Sierra 2.0CL 02' Suzuki RM 125 85' Honda CR 80 Høy - Til salgs! ANNONSE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimulstein88 Skrevet September 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Takker for opplysende info Evenj! Kommer til å satse på å få flyttet over differensialen også, og få ordnet slik jeg får aktivert den sperren bak. Vi har en vinter i vente og jeg har en lang vanskelig vei opp til huset, sperre hadde derfor absolutt vært å foretrekke på denne bilen! + det er mye morro ellers :) Er det forresten noen av dere som har noen linker til info om f.eks. diffen bak på desse mercene? Hadde ikke vært dumt å vite hvor mye trykk jeg må til med bak der..! Siter Mercedes 300E 87' Mercedes 300TE 4Matic 92' Mercedes 230E 92' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.