clone baby Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Hei! Jeg har en micra 1.0 GL 85mod som jeg vil ha mer futt og "grommere" lyd ut av. Jeg har allerede begynt litt på eksosanlegget, med og fjerne lyd demperen og så har jeg byttet ut den fissne 1,5toms eksost tuppen og sveiset på ett 3toms rør, ser faktisk ganske bra ut :rolleyes: . Men jeg vil ha mer lyd og krefter! :D Så hvis dere har forslag, så ROP DET UT! Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 ett par sneglehus(tujbo) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Granada3.0GL ett par sneglehus(tujbo) Kan du fortelle meg hvor jeg får kjøpt det og om det funker? Har du andre forslag? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by clone baby Kan du fortelle meg hvor jeg får kjøpt det og om det funker? Har du andre forslag? Turbo får man kjøpt mange steder, men om det passer din bil er nok ikke sannsynlig. Er ganske mye arbeid å bygge om til turbo. Er vel ikke mulig å få noe sprek bil av en 1liters micra, men du kan jo sette på effektanlegg og nytt luftfilter. Men er vel bare et par hester å hente på dette. Mye bedre lyd da.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by clone baby Kan du fortelle meg hvor jeg får kjøpt det og om det funker? Har du andre forslag? At turbo funker ja, er jo brukt en del det. Men ville sett om det går en større motor oppi, 1600 eller kanskje en CA20 fra Bluebird, burde gå godt med en 2.0, turbo lønner seg ikke på den. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Men kan jeg f.eks. sette på dobble forgassere eller noe slikt? eller noe annet? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by clone baby Men kan jeg f.eks. sette på dobble forgassere eller noe slikt? eller noe annet? Kan vel det, men på en så liten motor har det vel ikke stort å si, har du uflak så går det dårliger, er vanskelig å få rette størrelse/dysing, bedre lyd får du helt sikkert. Ta heller å bytt motor og kasse hvis du skal ha effekt. Får du oppi en 2.0 med 100 gamp er det joreine racerbilen/sjølmordsmaskin. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Finnes Micra (også kalt March) K10 med turbo orginalt. Sjekk disse linkene: www.j-garage.com 110HK! www.nissanmicra.vinden.nl Men hvis du skal kun montere turbo, må du enten skifte til insprøytning eller forgasser beregna til turbo. Kansje en E15ET-motor fra Cherry GTT kan være tingen? Tror helt erlig att du må gjøre en hel haug skal du få bare litt mer effekt ut av den 1-liter'n din uten turbo... Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by a32 Finnes Micra (også kalt March) K10 med turbo orginalt. Sjekk disse linkene: www.j-garage.com 110HK! www.nissanmicra.vinden.nl Men hvis du skal kun montere turbo, må du enten skifte til insprøytning eller forgasser beregna til turbo. Kansje en E15ET-motor fra Cherry GTT kan være tingen? Tror helt erlig att du må gjøre en hel haug skal du få bare litt mer effekt ut av den 1-liter'n din uten turbo... flott at du fikk posta de linkene...jeg prøvde å finne noen bra sider om disse maskinene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by hatsu flott at du fikk posta de linkene...jeg prøvde å finne noen bra sider om disse maskinene... Søk på "Nissan March(eller Micra) turbo" i Google Får da flere sider med Micra-turbo :D Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Har også en K-10 jeg har lyst til å få gjort litt artigere.. Kaste på en gammal saab turbo?hehe Men jeg har faktisk bodykit som er ganske fett men bare plastikk da og hvite blikers hehe.. Må få lagt ut noen bilder en dag, blir ett sært prosjekt. Men hva med turbo og kompressor høres artig ut? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micra-dude Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Heisann! Så du vil ha grommere lyd og mer effekt ut av bilen din du. Har en Micra 1.0l -87mod selv som er rimelig opphora...hehe. Jeg har fjernet halve eksosannlegget under og ska bygge sidepipes istedet.Det gir godt med lyd. Du kan sette inn en kompressor på 1l.Vet ikke hvor mye bedre det går,men har hørt at det ska bli bedre. Du kan også bygge på luftinntaket.Sett på et rør fra tuten på innsuget og legg det ned slik at det kommer ut under fangeren.Sett hønsenetting på enden så det ikke blir sugd inn så mye dritt.Dette gjør at motoren tvinges til å "spise" luft og at den bare vil ha mer og mer....Det hjelper! Du kan også borre hull i luftfilterboksen slik at du får en slags "sugelyd" når du gir på. Du får komme på treffet i lillestrøm da,så får du se etter en micra med klistremerker,scoop,sota ruter osv. Hilsen en micra-fanatiker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Hva med å importere en march fra japan.. Må jo være en kul bil..:D Eller få tak i en slik motor må jo være den beste måten å få litt mer futt i bilen.. Mitt prosjekt er nå utsatt etter en sørgelig innkalling til militæret..:( Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet April 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Hei igjen, jeg har nå funnet en som selger en Nissan Cherry GTT motor. motorens beskrivelse : Komplett turbo motor med ledningsnett, luftmengdemåler og styresentral. Girkasse, drivaksler. Så denne passe i micraen min? og hva må jeg gjøre for og få den opp og gå? jeg holder på og utdanne meg som bilmekaniker og kan derfor litt om og skru så det er ikke det, men hva anne må gjøres? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Dette må gjøres: -Lage motorfester -Koble opp ledningsnett fra hjerne til bilen (de ledningene som ikke går til motoren, men til speed signal, bensinpumpe, tenning osv) -Montere bensinpumpe (kan monteres utvendig på slangen fra tanken) -Drivaksler må bygges om (?) Det er mulig du møter flere utfordringer. En kolega hadde Micra K10 og Cherry GTT motor, men rakk ikke å montere det før hele verkstede hans brant opp. Men han rakk å finne ut att det skulle gå med GTT-motor i Micra'n (blir hvist ganske trangt mellom rammevangene). Får du det til, har du ganske sikkert en av de aller råeste Micra K10 som finnes :D Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg