Gå til innhold

1.8tdci 2003: Instrumenter virker ikke i dashbord

Focus¨

Anbefalte innlegg

Hei. Min Focus 2003 1.8 tdci har fått el problem. Etter å ha stått i garsjen 3 uker uten bruk merket jeg ved oppstart idag at klokker(speedo,turteller,tankmåler) virker dødt ved start av bilen. Alt ellers virker ok, som instrumentlys/varsellamper. Ser en tråd ang speedo. som kan være ustabil, men hva er det som har skjedd når plutselig alle visere ligger til null?? Noen tips der ute?

Endret av Focus¨
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vere gårli smurt wiern bakom eller berre at du bør ta ut instrumentet å blåse de reint for støv og skitt... tok ut min en gang og bytta alle perene. ca tid +/- 1-2 tima... men vist du skal teste alle lysa gjere følgane. ta ut nøkelen. trykk inn den brytern som du nullstille tripptellern og hold den inne og etter 5 sec så skru på tenninga.(hold fortsatt brytern inne) og da skal målerane beynde å danse. og du kan trykke vidare på menyen med brytern te tripptellern... gjort de mange ganger sjøl:) virker og på mondeo fra 00->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker - skal søke etter godsproblem.

Har funnet "mønsteret" nå på feil, kjører ca 40 min, stopper og slår av tenning og på igjen. Da går viser (speeedo/turteller) helt opp og ned igjen og alt virker ok resten av turen. Etter ferdig tur er bilen ok ved test ca 1,5 timer etterpå . Etter å ha stått i 3 timer var det dødt igjen....

Dette oppstod etter at bilen hadde stått i ro i 5 uker, så gods problem kan ha utviklet seg i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...