Gå til innhold

E34 og sentrallås

Ranger emnet

ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

Hei

har gått til anskaffelse av min første bmw nå i helga, en 93mod 525i stasjonsvogn.

denne har problemer med sentrallåsen, låser opp igjenn når jeg låser, slik at jeg har ikke noe annet valg enn å la den stå ulåst, så dette må jeg jo få fikset fort som f***

Har sett litt rundt, noen mener det kan være styreenheten som står under baksetet, andre mener det kan være låsesylinderen.

SLIK ER FEILEN:

når jeg låser bilen, så prøver den å låse alt, borsett fra døra bak passasjersetet, den har sentrallåsen ingen innvirkning på.

så låser den seg opp, og jeg hører et svakt dunk i en av dørene, mener dette er sjåfør døren.

Det skal også nevnes at lyset i taket som skal reagere når jeg åpner døren må være avslått, ellers lyser det hele tiden. Bilen gir også beskjeden "door open", vet ikke om dette har noe med saken å gjøre men vinduet i bakluka går heller ikke å åpne.

Noen som har noe forslag, om det evt er bryteren i døren, hvor kan jeg skaffe en ny, og hvor sitter den? finner ikke noen slik "knott" som er på andre biler:P

Håper på hjelp kjapt... HAter virkelig å la bilen stå ulåst.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

har gått til anskaffelse av min første bmw nå i helga, en 93mod 525i stasjonsvogn.

denne har problemer med sentrallåsen, låser opp igjenn når jeg låser, slik at jeg har ikke noe annet valg enn å la den stå ulåst, så dette må jeg jo få fikset fort som f***

Har sett litt rundt, noen mener det kan være styreenheten som står under baksetet, andre mener det kan være låsesylinderen.

SLIK ER FEILEN:

når jeg låser bilen, så prøver den å låse alt, borsett fra døra bak passasjersetet, den har sentrallåsen ingen innvirkning på.

så låser den seg opp, og jeg hører et svakt dunk i en av dørene, mener dette er sjåfør døren.

Det skal også nevnes at lyset i taket som skal reagere når jeg åpner døren må være avslått, ellers lyser det hele tiden. Bilen gir også beskjeden "door open", vet ikke om dette har noe med saken å gjøre men vinduet i bakluka går heller ikke å åpne.

Noen som har noe forslag, om det evt er bryteren i døren, hvor kan jeg skaffe en ny, og hvor sitter den? finner ikke noen slik "knott" som er på andre biler:P

Håper på hjelp kjapt... HAter virkelig å la bilen stå ulåst.

Hei! Her har jeg selv erfart det noe av det samme selv. måtte vente 1 time på Viking som kom og presset opp døren med luftbelg.

Hos meg var problemet slikt, begge låssylindere fremme var defekte når jeg kjøpte bilen, så eneste låsemulighet var og låse opp og låse igjen via bakluka.

Jeg målte meg frem fra sentralboksen bak under setet, og skiftet så denne og sikringer.

Dørene fremme åpnet jeg, og skiftet sentrallås enheten i begge to. ( høyre fram hadde en tendens til at når jeg låste manuelt med nøkkel, så gikk hele låsesystemet i nødlås)

Skiftet både låsesylindere fremme på begge sider, og likså sentrallås enheter i samt. alle dører på bilen.

Dette krevde da selvfølgelig at jeg måtte skifte tenningslås, baklukelåsesylinder, sentrallåse enhet på samt. alle dører.. fordi jeg ville forholde meg til et nøkkelsett!.

start enkelt med og skjekke enhetene i dørene, det kan være disse som har tatt kveld :)

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider