Gå til innhold

kondensator på en 4X75W forsterker?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Originally posted by ALJ_GSi

65 amperen som det lønner å kjøpe seg koster ca 4500 så viss du skal ha noe billig no så er dette ikke det rette batteriet. da ville jeg ha gått for maxima 900dc. det koster rundt 1800

Og det kan jeg få kjøpt hvor? Evt. vet du noen som selger en slik brukt?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sikker ser så er jeg helt blank på dette med bil anleegg, så jeg skriver like godt alt det jeg har kjøpt inn slik att dere kan se hva som skal i bilen...

Alpine MRV-F340 4x75 W rms

Alpine 6x9" Hattehøyttalere

Alpine 6,5" Dørhøyttalere

Clarion cd-spiller 4x45w

Hva mangler jeg for og få dette til og funke? trenger jeg noe kabel pakke? strøm pakke?

Og, en forsterker på 4x75W, betyr det 4stk høytalere eller 4stk sett? (2skt høytalere i ett sett) slik att jeg egentlig kan dubble opp med høytalere av det jeg har nå?

Hvis dere ikke forstår det jeg prøver og forklare så mener jeg 8stk enheter i bilen på en 4x75 forsterker, Funker det? er det det den forsterkeren er laget for?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fire kanaler altså 4x feks 75w vil si at den kan drive fire høytalere, altså 2 par. en høytaler= en kanal.

det du trenger er en dobbel signal ledning, altså en ledning med fire rca plugger (du sånne røde og hvite) i hver ende. denne kobler du på utgangen på cd spilleren og trekker den bakover langs feks høyre side av bilen og kobler den på forsterkeren.

så trenger du strøm. det gjør du ved at du kobler en tykk strømledning til + på batteriet forran (husk å ta av jord på batteriet når du driver på) så trekker du den gjennom torpedoveggen og inn i bilen og langs siden på motsatt side av der du la signal. så kobler du den på forsterkeren. så tar du en like tykk ledning og fester i karroseriet, feks på belte festet, og trekker ledningen bort og kobler på forsterkeren.

så tar du en tynn ledning og kobler på remote utgangen på cd spilleren og legger den bakover til forsterkeren. den kan du legge på den siden du vil.

du burde kjøpe signal ledning av litt god kvalitet, eller så vil du få støy.

da burde den funke.

det batteriet kan du feks kjøpe hos be4you i oslo. der koster det 1798,- eller så får du dette hos de fleste bilbutikker som selger sønnak produkter.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fire kanaler altså 4x feks 75w vil si at den kan drive fire høytalere, altså 2 par. en høytaler= en kanal.

det du trenger er en dobbel signal ledning, altså en ledning med fire rca plugger (du sånne røde og hvite) i hver ende. denne kobler du på utgangen på cd spilleren og trekker den bakover langs feks høyre side av bilen og kobler den på forsterkeren.

så trenger du strøm. det gjør du ved at du kobler en tykk strømledning til + på batteriet forran (husk å ta av jord på batteriet når du driver på) så trekker du den gjennom torpedoveggen og inn i bilen og langs siden på motsatt side av der du la signal. så kobler du den på forsterkeren. så tar du en like tykk ledning og fester i karroseriet, feks på belte festet, og trekker ledningen bort og kobler på forsterkeren.

så tar du en tynn ledning og kobler på remote utgangen på cd spilleren og legger den bakover til forsterkeren. den kan du legge på den siden du vil.

du burde kjøpe signal ledning av litt god kvalitet, eller så vil du få støy.

da burde den funke.

det batteriet kan du feks kjøpe hos be4you i oslo. der koster det 1798,- eller så får du dette hos de fleste bilbutikker som selger sønnak produkter.

Tusen takk:)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

Tusen takk:)

bare hyggelig. bare å spørre om det er noe mer du lurer på. er mange som tror di kan dette og gjør det galt og det kan være litt farlig. glemte å si at du ma sette en sikrings holder med sikring nermest mulig batteriet på pluss ledningen til forsterkeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at du ma sette en sikrings holder med sikring nermest mulig batteriet på pluss ledningen til forsterkeren

Noen gode steder og kjøpe ledninger? og hvilken høytaler ledning burde passe? noen pakke-greier og kjøpe?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

Noen gode steder og kjøpe ledninger? og hvilken høytaler ledning burde passe? noen pakke-greier og kjøpe?

Jeg har bare 1000,- og kjøpe for :( og jeg har ingen ledninger, så får jeg komplett lednings nett til anlegget for 1000,- ?

Er dette sette alt jeg trenger? link det heter Ultimate HOOK up. Er det bare til strøm eller er det med signalkabler?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er bare strøm. det du trenger er no slikt http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=219 bare at jeg ikke ville ha kjøpt det. ville kjøpt noe med bedre kvalitet. Jeg har bare dyre signal ledninger igjenn, så hos meg rekker bare 1000 til signal ledningene.

Hvor bor du hen? er det en torshov butikk i nærheten? viss det er det stikker du dit å kjøper en Stinger signal kabel som er gjennomsiktig blå (pro tror jeg den heter) den koster ca 450 kr. Den er veldig bra. så måler du baki bilen din hvor lang jordings du trenger. altså fra jordings punkt til forsterkeren. då finner du en strøm ledning det står 4G på og klipper så langt du har målt. den kan se litt tykk ut, men den dagen du skal ha in flere forsterkere så slipper du å bytte ledninger. så tar du en ledning av samme tykkelse og kapper den på ca 6 meter, viss du ikke har en veeeldig stor bil da. så kjøper du deg en pakke med ringkabel sko som er samme tykkelse som ledningen. så tar du å kjøper en kabel til som er 6 meter lang, men denne skal være bare 1 - 1,5 mm2

Lenke til kommentar
Del på andre sider