Sofus Skrevet September 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 Pakkning mellom grenrør og motor. Har laget en 3mm pakkning (flens av stål) som skal liggi i mellom 2 orginale eksospakkinger. Dette er gjord pga at turboen kom i konflinkt me motoren. Så ved å gjøre dette slapp jeg å sveise om grenrøre. Nu er d akkurat klaring mellom motor og turbo :) Har i sveiset på v band flensen på downpipen og tillbasset første delen :) Skal bygge resten av eksosen i morgen, å skal få olje og vann slanger ferdig :) Har og planer om å pandasjere inn grenrør og screamer pipe i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet September 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Nu er down pipen ferdig tillpasset og punkt sveiset. I morgen blir den sveiset ferdig og bandasjert :) Nå er eksoen i 3,5" rustfritt hele veien :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet September 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Eksosen er ferdig sveiset og prøve montert på bilen :) Passet perfekt :) Nå mangler d bare litt stag mat girkassen, og flere oppheng :) Har fått punktet fast slange tilkoblingen, avtappins stussen og luft filter stussene på catch tanken, Å prøve montert den. Passet meget bra :) Å d ble faktisk plass til luft filteret oxo :P Olje retur slangen fra turboen er kappet i rett lengde, og surret godt inn i varme beskyttende teppe, og holden god avstand fra greenrør. I morgen blir d bandasjening :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet September 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Nu har jeg fått sveiset feter på downpipen, et festet i front av gir kasse. Og et bakpå girkassen med gummi oppheng. Har oxo fått bandasjer inn grenrøret. + toppen av downpipen, ble ikke nok til resten, så venter på en til rull :) Har tilpasser et 4" rør til luft filteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet September 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 I dag har jeg fått montert ferdig en hel del :) Har fått laget nye slanger til olje og vann til turboen. Olje slangen er ferdig kjøpt, men banjoen var bare på 11 mm og den som skal på blokka er 12mm. Så måtte faktisk få laget en liten overgang. Vannslangene er 10 mm metallomspullet teflon slange, som er presset hydrolikk banjoen på :) Har i tillegg varme isolert slangene me varme bestandig matte. "se bilde". Nu er grenrøret skrudd på plass. Turboen er oxo ferdig oppkoblet, med salnger osv. Eksosen er komplettferig nu. Har måtttet modifisere dyse forlengerene litt, i å me at fuel railen min var til 11 mm dyser, og jeg har fått 14mm dyser. Men ka klara ikke en dreibenk å fix :) Ting begynner å komme på plass nu :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet September 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Har montert fuel rail og fpr1200 i dag :) Holder også på å finer ny plass til Coil pakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 hva er hk-målet? Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Har loddet om lednings nettet til dysene, og har fått slanene i dag :) Gamle ledings nettet til dysene.. Nytt lednings nett :) Har kappet til slangene til bensin :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 hva er hk-målet? Måten mitt er å få d til å fungere ordentlig. Alstå få kontrolert ladde trykk og en fin kurve, alt annet er bare + :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
action Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 hm, mener jeg har sett deg før ja. Du får måle hk når du er ferdig : ) ellers fint prosjekt! Ser dyrt ut Siter 190e 2.0 - går dårlig og bruker mye bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Nå er olje catch tanken ferdig sveiset og polert :) Skulle d mot formodning komme olje i tanken, har jeg laget avtappingsrør :) Prøve montering :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 10mm slanger på bensin tilførsel må ha ordentlig finter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2010 10mm slanger på bensin tilførsel må ha ordentlig finter :) Har heller bestilt mæ nytt filter nu, pga at tilkoblingene var for små i forhold til slangene... Så da burde vell dette bli bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Starta :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Nu er bensin slangene ferdig koblett og trykk testet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg