eflaten Skrevet September 13, 2010 Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 Skummel opplevelse i bratte bakker på Sognefjellsvegen. Når jeg skulle ta i gang ville ikke bilen gå fremover. Heldigvis var den kar med sterk bil som fikk dratt meg litt fremover slik at jeg fikk rygget inn på en sidevei som ligger vannrett. Bilen går helt fint i revers og med noen oppvarmings etapper frem og tilbake på den flate veibiten, tok jeg sjansen og kjørte videre oppover. Jeg hadde litt fart, kanskje 30kmt, inn i bakken og bilen gikk greit oppover og hjem til Lillehammer 3-4 timer. Et par stopp gikk greit. Bilen er en passat 1996 1,9 TDi automat Court. Jeg har ikke så mye peil på bil, men har en mistanke om at noe er svidd i stykker i girkassa. Det luktet litt "svidd clutch" kvelden før etter kjøring i motbakke. Hva kan være galt? Jeg skal uansett på verkstedet for EU kontroll, men her ligger det vel an til mer enn en bremsesjekk. På forhånd. Takk for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 13, 2010 Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 Peila olje? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eflaten Skrevet September 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 Nei. Kan jeg sjekke olje på automatgiret selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 13, 2010 Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 Ja. Du har nok en peilepinne for girkassen frammi motorrommet. Riktig prosedyre for å sjekke nivået i girkassen bør stå forklart i instruksjonsboka. Med det samme så ser du hvordan fargen på automatoljen er, lukt gjerne på den også. Den skal ikke være brun, og den skal heller ikke lukte kattepiss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eflaten Skrevet September 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 Takk for tips om oljesjekk. Skal se om jeg får til dette :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg