Gå til innhold

242r6tt

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Originally posted by suggen

Har nok allerede skaffet meg -93bakluke. Den er ikke i aluminium, men i galvanisert stålplate. Kjøpte ny originalrute også, den er ikke sååå tung, har skåret ut all innmat i alle dører og luker (bortsett fra stålbjelkene da...), fjernet baksetene, montert omp stoler (veier bare halvparten av de originale), fjernet store deler av innsiden på dashbordet som bare er døvekt og gjort enormt mange andre vektmodifiseringer, så alt i alt håper jeg å havne på ca. 1000-1100kg. Med ca. 350HK da blir det vel morro vel:D

Driver nå å tilpasser radiator og en enorm intercooler. Flytter fram så langt det går. Radiatoren er fra en ørkenutgave av volvo 940(type ekstra stor), Intercooleren er en nedkappet scania-sak.

Må sveise om torpedoveggen, pga. downpipen fra den bakerste turboen blir så veldig langt bak der(trangt). Originalt sitter det 6 lamdasonder... Nå er det bare en;)

"bare 350 hk"? det er vel ingenting? en kompis har samme motorn i en 960,og den er bremset til 340hk(på motorn) og det er med orginalturboer+datainnsprut selvsagt..du skal vel ikke kjøre med orginalinnsprøytning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by DaButcher

Hei!

Jeg skal bytte dempere, etc. også..

Kjøper en del avstiving kit's fra http://www.ipdusa.com (anti sway bar, etc.). Regner med å bruke ca. 4000kr for å stive den av.

Skal også senke, etc. Jeg vet ikke hva dempere jeg skal ha, men vil ha noen som begrenser fjær-vandring..

Jeg skal ha "slotted and cross drilled" bremse skiver fra http://www.eurosporttuning.com/

Tenkte også på karbonfiber klosser..

tnx nå fant jeg jo faktisk fete stab stag til 142 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

"bare 350 hk"? det er vel ingenting? en kompis har samme motorn i en 960,og den er bremset til 340hk(på motorn) og det er med orginalturboer+datainnsprut selvsagt..du skal vel ikke kjøre med orginalinnsprøytning?

Neida, men det er ikke den store effekten jeg har tenkt å more meg med, det er momentet;) Og selvsagt skal det holde også, har ikke råd til at det ryker ting til stadighet...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Neida, men det er ikke den store effekten jeg har tenkt å more meg med, det er momentet;) Og selvsagt skal det holde også, har ikke råd til at det ryker ting til stadighet...

nm er vår venn i nøden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er det en 164?

Åssen bil kommer den motoren fra?

Åen ting til,er han homo han som eier bilen...tenker på den fargen som han har foran ruta.....:rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Falk

Det er en 164 med 5.4 liters V12 fra jaguar.

Det tallet i midten av 164 (6) står for antall sylindere....da blir dette en Volvo 1124......:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Falk

Med statoil så tenkte han nok på bensinforbruket =)

Det er en 164 med 5.4 liters V12 fra jaguar.

Den forrige motoren var en B30 tic =)

Se mer: Volvo v2

fy fan så rått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Fete prosjekter alle sammen !

Litt off-topic: Tvindal: Ser du er like gammel som meg... Og du eier / har eid følgende biler :

Selger Rockford Fosgate, Lightning Audio, Sony, Infinity, Pyle, Pioneer, Jbl +++

-Audi S2 Avant -- http://www.crazythingz.com/audi/ Til Salgs

-Ski-Doo Summit 800

-Volvo V70 R AWD

xVolvo V70 R

xVW Golf GTI G60

xPontiac Trans Am 350

xVolvo 740 Turbo Intercooler

Hva er hemmeligheten din ? Er faen meg dyyyyyyyyyre biler :O Hvertfall v70r awd ! Skjønner ikke at en 19 åring har råd til alt sammen jeg... Jeg sliter jo med å holde bensin til golfen min liksom !

Vi har PM som vi kan bruke......*hint hint*

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider