Precious Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Hei Meg og noen kamerater har tenkt å kjøpe oss kortsambands walkie talkier, men de fleste jeg finner rekker kun 3-4km og jeg vil gjerne opp i 10km. Noen som har noen forslag? Eller erfaringer med et spesiell type? Trenger ikke lenger en 10km da prisen sikkert blir mye annerledes. Takk på forhånd. mvh Roy aka Precious Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 det ligger vel i den konsesjonen de går under at sende effekten ikke overstiger så så mange mW å da er der begrensninger på 2-3 km fri sikt.. har sjøl et sett jeg kjøpte på elkjøp (er ikke stolt nei) å de holder veldig bra på 1-2 km avstand med hindre å fri sikt er ikke 2-3km noe problem.. men til 500 flis så er de veldig bra.. men skal du ha 10km rekkevidde trenger du konsesjon da det da er snakk om betydlig høyere sende effekt (alt dette har me internasjonale standarder å gjøre) Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 Trenger ikke konsesjon til walkie talkie som opererer på 27Mhz og 40MHz båndet. Kjøp deg en bærbar med minimum 4watt ugangseffekt. Da kan du sende over flere mil uten problemer står det ikke fjell i veien. Slike apparat selges mange steder i norge. Zodiac har f.eks mange stilige apparat. 1500-3500 pr stk må du regne med for et brukbart apparat. Du kan også kjøpe en stasjonær. De er som regel billigere. Jaktlag, securitas osv bruker UHF radioer. Bedre lydkvalitet på dem men de er litt dyrere. Gode walkie talkie har squelch, dvs bakgrunnsstøy blir dempet, så du kun hører talen. Ulempen er at du må trykke inn en knapp for å kommunisere og to kan ikke snakke samtidig. Har forresten hørt at nye mobiltelefoner skal få innebygget walkie talkie.. skulle vært gjort for lenge siden. Sjekk gule sider, så kommer forhandlere opp en etter en.. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 Gå inn på http://www.scannernytt.net De kan hjelpe deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Selv bruker jeg disse, meget fornøyd, sparer endel i mobilbruk på veien :) Elkjøp linken, forkortet ;) http://tinyurl.com/2wvrm Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aregar Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Originally posted by Dr_S Selv bruker jeg disse, meget fornøyd, sparer endel i mobilbruk på veien :) Elkjøp linken, forkortet ;) http://tinyurl.com/2wvrm Han ville vel ha noe som hadde mer rekkevidde enn 3km såvidt jeg forstå av posten hans.. Siter 1997 Mercedes E 230 Classic 1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Jeg gikk utifra, siden dette er et BILforum, at han skulle ha til bil. Får man bærbare walkier med 10km rekkevidde? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Får basestasjoner til båt som rekker langt.Jeg bruker Motorola som radio men har også en Icom som er veldig bra.I jaktradioer (dyre) så er Lafayette ganske bra.Alt avhenger hva pris du vil gå for. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Jeg har 2stk jeg kjøpte på Elkjøp for 399,- tror de heter Topcom 150 eller noe sånn, fungerer ganske bra, og man kan sette et loddepunkt eller to i de, så far man ganske mange flere frekvenser. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg