Gå til innhold

Flasketut som luftfilter?

Ranger emnet


lervik90

Anbefalte innlegg

Vet dere hva resultatet er ved å ha et mindre innsug da?

 

Ja, bilen går dårligere.

 

Det er en grunn til at innsuget er formet som det er, diameteren er ikke tilfeldig. Det kan i visse tilfeller hjelpe å øke diameteren, men da skal man vite hva man gjør...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greitt nok at spørsmålet kanskje var litt innlysende for de som har peiling her, men jeg synes denne tråden går litt som mye annet her, over i svada og tull

 

til trådstarter:

 

dette med flasketut er nok bare tull, motoren vil gå bedre av å få mer luft(og ergo mer bensin), det er svært lite man kan endre ved å gjøre noe med luftinntaket på en vanlig bilmotor, sett bort ifra om du setter hindringer i veien for lufta på vei inn, da vil motoren gå dårligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter fikk svar på spørsmålet sitt svært tidlig i tråden. Det var først etter dette at tråden sporte av, og slikt skjer av og til. Det var neppe for å drite ut trådstarter, heller et forsøk på humor, og det er ikke alltid like lett å formidle i tekstform.

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha en fantasifull mening om trådstarters spørsmål så KAN men få mere effekt av det. Men ikke med en flaske. Eks på MC er det noe som heter ram air jet (mener jeg det heter) Dette fungerer som at det sitter en trakt eller omvendt flasketut om du vil i fronten. Jo fortere du kjører jo mere luft blir presset inn i innsuget. Var vel snakk om at på R1 så hadde den 180 hk org. Men ved 200 km/t så yter motoren 200 hk. Blir på en måte som en "naturlig" kompressor.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår