espsko Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 Hvis jeg skal ha en fantasifull mening om trådstarters spørsmål så KAN men få mere effekt av det. Men ikke med en flaske. Eks på MC er det noe som heter ram air jet (mener jeg det heter) Dette fungerer som at det sitter en trakt eller omvendt flasketut om du vil i fronten. Jo fortere du kjører jo mere luft blir presset inn i innsuget. Var vel snakk om at på R1 så hadde den 180 hk org. Men ved 200 km/t så yter motoren 200 hk. Blir på en måte som en "naturlig" kompressor. Dette funker jo. Samme prinsipp som mange amcars brukte. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 Det spørs jo hvor stor flasketut det er snakk om. Bruker man hele tuten (ca 20mm) så minsker man nok effekt, men kutter man av og lager en trakt av flaska så kan det nok gå. Men som luftfilter, njet! Trakt, ja! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 Kjenner en som hadde ei stor trakt (typen man fyller diesel/hydraulikkolje etc på store kjøretøy) med en slange rett på frogasseren på en corvett :D Tror ikke det ble store forskjellen hehe Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Jeg startet denne tråden for å få svar på det jeg spurte om. Jeg synes det hørtes litt rart ut selv, så derfor jeg ville ha svar fra andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Overhodet ingenting gale i å spørje. Kunnskap og lærdom får ein gjennom prøving, feiling, og ein heil haug med spørsmål. :) Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Kan nok hende man kan få litt bedre respons, men en reell økning av effekten tviler jeg på, en begrensing deroppe vil funke som litt choke, og det vil bli mere undertrykk i venturien, noe som gir feitere blanding. BE deenne kompisen din komme med bremsepapira på de 9 hestene. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 21, 2010 Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 Og et bilde av den mye omtalte flasketuten som peker på gassern takk. Jeg regner med de aller fleste her tenker på en brusflasketut, og den er nok på samme størrelse som de såkalte restriktorene som sitter i alskens løpsbiler. Det være seg WRC eller NASCAR. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg