Gå til innhold

Mistet motoreffekt under (rå)kjøring.


Fischer

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg var ute å kjørte i går, det var vått så jeg kunne ikke dy meg med å slenge ut baken i en sving. Og i det jeg skulle gire opp til 2.gir så hadde motoren veldig redusert kraft. I og med at det skjedde i en "sladd" så går jeg ut i fra at noe har gått i stykker pga påkjenningnene fra sladden :P

 

Motoren går fint på tomgang og opp til kanskje 2000 RPM? (vanlig 190 så ingen turtallsteller) Men jeg ser at bensinforbruksmåleren ikke går helt opp lengre, før viste den fult utslag bare jeg trykket gasspedalen i bunn. Toppfart på bilen er nå 60km/t i 3.giret. Jeg har sjekket at det er tenning på alle sylindere.

 

Når motoren starter tar det lang tid før oljetrykket øker og måleren går ikke alltid helt opp.

 

Hvis noen har noen ideer om hva det kan være så er jeg svært taknemlig. Hvis det trengs mere informasjon for å stille en eventuell diagnose så bare si i fra så skal jeg prøve å sanke den inn.

 

På forhånd takk for alle svar :)

1994 Golf 3 1.8L

1988 MB 190 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OVP er det som skal sitte bak batteriet eller? Jeg har tittet der før men aldri sett noe, er det skjult på noe vis?

 

Jeg har også fått tips av en jeg kjenner om at det kan være luftmengdemåleren, men har Mercedes 190 det? Det er altså ikke 190E men vanlig 190 med forgasser og det er 1988 modell, noen som vet det?

1994 Golf 3 1.8L

1988 MB 190 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet feilen :thumb

 

Jeg demonterte toppen på forgasseren og fant en rift i den membranen som er der. Jeg går ut i fra at det er vakuum som løfter forgasserstemplet via denne membranen, og når den ikke er tett så løftes ikke stemplet helt og dermed får vel ikke motoren nok luft. Jeg tettet hullet med en bit gaffateip<3 og monterte på lokket igjen, da gikk bilen som før :)

 

Jeg bruker gaffateip som en midlertidig løsning men skal anskaffe ny del så fort jeg kan. Er det noen som vet hva denne delen heter? Jeg må vel kanskje på merkeverksted for å få tak i en så spesiell del?

 

Tatt av lokket på forgasseren

dsc02497o.jpg

 

Hullet det er snakk om

dsc02496w.jpg

 

Så hvis noen andre har en 190 med forgasser som går dårlig så kan jo dette være verdt å sjekke.

Endret av Fischer

1994 Golf 3 1.8L

1988 MB 190 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår