Gå til innhold

vw passat 2007 Highline - Bra kjøp?

Ranger emnet

ja9en

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer denne bilen ;http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24135145

Har lite erfaring med vag og passat fra før, så fint om noen kunne hjulpet meg litt med valget.

Grei pris? Grei bil? Har prøvekjørt og sitt bilen og den var god å kjøre å virket kjempe.

Er passat en problembil?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan nå dele mine erfaringer med deg da:

-Vist bilen ikke er solgt ny av møller i norge, pleier de å være vansklige med reklamasjoner.

- Sjekk bilen for sinkslipp, det er vel og ganske vanligt på 3c

- Servicehefte, sjekk servicehistorie!!!

Ellers er dette kjempebiler komfortmessigt, men er litt dyre service/repkostnader på vwer da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sinkslipp er når sinken slipper på stålet, ser nesten ut som når det ruster under lakken. Visst bilen ikke er solgt av møller, så er det kun 3 års garanti på sinkslipp. Visst den er solgt av møller, så er det 6 år. Enda møller ikke betaler noe av dette, er det denne normen de følger. Forstå det den som vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en -07 1,9tdi Highline. Var veldig fornøyd med den, lite problemer. Er ikke så mye feil på disse. Generelt har Passat vært rimelig bra siden 2001. Men sinkslipp som nevnes, bør du se etter. Kan være vanskelig å se, bør ha godt lys. Ser ut som små lakkbobler, gjerne nederst på dørene og bakluken. Ikke bare Passat som har dette, men mange nye biler. Jeg lakkerte 3 dører og bakluken på min. Det er ikke lenger 6 års garanti på dette, men 5 år/100' km. Er den bruktimportert har du 2 år fra den var ny, men kjøper du en bruktimportert fra et firma har du jo uansett 5 års reklamasjonsrett på nyere bruktbiler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider