nordvik93 Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 (endret) Har for ein stund siden kjøpt med ein Toyota Carina E 1997 modell. Så bere lurte eg på om det var noken som kunne kommet med noken råd til hva eg kunne på funnet på og gjere med den, så den ble ein tøff førstegangs bil, til eg ble 18år :D Bilder kommer:D Endret September 19, 2010 av nordvik93 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eniQue Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 lakke den svart, kjøpe nye lykter bak og fremme, få på vingen som hører til carina, nye store felger, sote rutene, powerfilter, stoooor japse eksos og senke den så vil jeg påstå den er ganske så tøff egentlig :p og du får selfølgelig hjelp av meg visst du vil! :D Siter VW Golf III 1.8GL 1993 Aprilia Rs125 chesterfield 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordvik93 Skrevet September 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 :D:D: Det skal nok komme noken av tingene du sa skal komme, før eg får lappen:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlphonseSantoro Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 -98 modell? Var ikke det slutt på Carina i 97 da? Sist jeg sjekket så står det 92-97 på alle høggeri sidene. (fra 98 heter det Avensis) Siter Toyota Carina E, 1.6L XLI S, 1995 Mercedes-Benz 230 E, 2.3L, 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordvik93 Skrevet September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Det var ein skrive feil av min side:D Takk for tipse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordvik93 Skrevet September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 (endret) Hallo:D Er det noken som veit om det er 10cm eller det er 13cm høytalere som står i dørene på Toyota Carina E 97 mod.? Takk Endret September 18, 2010 av nordvik93 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordvik93 Skrevet September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Er det noken som har ligende eller vet kor det går ann og kjøpe billige mørke baklykter og klare fremlykter til Carina E 97? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nautilus92 Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 Har noen lignende ideer for min Carina E, men det eg skal ta i første omgang er større felger, så jeg lurer på ka for en dimmensjon eg kan putta på og få godkjent, har vert inne og sett på felger her og der, men alle de talla veit eg ikkje ka betyr, så om noen kunne gitt meg tips hadde det vert fint. annet enn det tenker eg på senkefjærer/stivere fjærer noen som vet ka som kan brukes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightz86 Skrevet November 19, 2010 Rapporter Share Skrevet November 19, 2010 Har noen lignende ideer for min Carina E, men det eg skal ta i første omgang er større felger, så jeg lurer på ka for en dimmensjon eg kan putta på og få godkjent, har vert inne og sett på felger her og der, men alle de talla veit eg ikkje ka betyr, så om noen kunne gitt meg tips hadde det vert fint. annet enn det tenker eg på senkefjærer/stivere fjærer noen som vet ka som kan brukes? Hei har hatt en sånn en for ikke lenge siden, jeg hadde 17x7,5" felger på den hvertfall, men tror helt sikkert du kan bruke breiere/større felger enn det også selv om det er ikke er veldig mye plass i hjulbuene. Senke fjærer / eventuelt høydejusterbart tipper jeg du får kjøpt på http://www.bsbildeler.no , mener de også har klare hovedlykter + blinklys der.:yak: Siter 89 Toyota Corolla xl EE90 (Solgt) 97 Toyota Celica T-20 (Solgt) 88 Toyota Corolla xl AE92 (Solgt) 96 Toyota Carina E T19 (Solgt) 98 Toyota Avensis STV + Sedan T22 (Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SupraJensen Skrevet November 30, 2010 Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Har noen lignende ideer for min Carina E, men det eg skal ta i første omgang er større felger, så jeg lurer på ka for en dimmensjon eg kan putta på og få godkjent, har vert inne og sett på felger her og der, men alle de talla veit eg ikkje ka betyr, så om noen kunne gitt meg tips hadde det vert fint. annet enn det tenker eg på senkefjærer/stivere fjærer noen som vet ka som kan brukes? hei, jeg har felger på 17x8" og en ET35 med 215/45-17 dette blir da 4,94% positivt feilmargin, men kjørekomforten e kjæmpefin:D men da må du valse inn kanten på hjulbuene bake, ellers subber d:P Siter 00' Lexus IS200 TTE (bruksbil) 92' Toyota Carina E 2.0GTi (prosjektbil) 94' Toyota Carina E 2.0GLi (solgt) 99' Toyota Corolla 1.3Luna (solgt) 01' Yamaha MountainMax 700triple (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nautilus92 Skrevet Desember 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2010 takker for svar :D men tenkte eg ikkje skulle dra felgoppgradeingen så langt at eg må begynne å valse ;) og viss eg skal senke den, bør eg senke 40 eller 35 mm? og får nye felger på 17" plass då + ka dekkdimmensjon kan eg ha på 17" felger + 40mm senk? eg e heelt grønn ( :drunk: ) på dette området så håper dere har tips :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightz86 Skrevet Desember 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2010 takker for svar :D men tenkte eg ikkje skulle dra felgoppgradeingen så langt at eg må begynne å valse ;) og viss eg skal senke den, bør eg senke 40 eller 35 mm? og får nye felger på 17" plass då + ka dekkdimmensjon kan eg ha på 17" felger + 40mm senk? eg e heelt grønn ( :drunk: ) på dette området så håper dere har tips :D Du kan helt fint ha 40mm senk og 17" felger, jeg vet at 215/40/17 subber bittelitt bak på carina E uten valsing, men prøv 215/35/17 eller 205/40/17. Og ville nok ikke hatt noe breiere enn 7,5" eller maks 8" hvis du ikke skal valse.:cheers: Siter 89 Toyota Corolla xl EE90 (Solgt) 97 Toyota Celica T-20 (Solgt) 88 Toyota Corolla xl AE92 (Solgt) 96 Toyota Carina E T19 (Solgt) 98 Toyota Avensis STV + Sedan T22 (Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nautilus92 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Du kan helt fint ha 40mm senk og 17" felger, jeg vet at 215/40/17 subber bittelitt bak på carina E uten valsing, men prøv 215/35/17 eller 205/40/17. Og ville nok ikke hatt noe breiere enn 7,5" eller maks 8" hvis du ikke skal valse.:cheers: Takker og bukker :D med 7.5" mener du bredden på felgen sannt? btw. burde eg kansje høre med toyota før eg skifter størrele for å være helt bombesikker (med tanke på at eg skal gjøre en roadtrip :camper: til Tyskland i sommer)? eller kommer de bare til å si: "fyfy nei nei å huffameg"? ... og mens eg først er i gang, noen som vet om gode dekk med LAV dekkstøy? HATER dekkstøy over alle ulyder i verden. onfiredevi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightz86 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Takker og bukker :D med 7.5" mener du bredden på felgen sannt?btw. burde eg kansje høre med toyota før eg skifter størrele for å være helt bombesikker (med tanke på at eg skal gjøre en roadtrip :camper: til Tyskland i sommer)? eller kommer de bare til å si: "fyfy nei nei å huffameg"? ... og mens eg først er i gang, noen som vet om gode dekk med LAV dekkstøy? HATER dekkstøy over alle ulyder i verden. onfiredevi ja 7,5" bredde på felgen, men du kan si at selv om felgen er 7,5" feks får du alikevel subbing hvis du har for lav inpress på felgene, på denne bilen er det ideele mellom ET35 til ET38 (inpress). Ikke at jeg er noe verdensmester men har prøvd ut litt da jeg hadde en makan bil ;) Jo lavere inpress jo lengere ut kommer felgen. Prøv 17x7,5" med ET38 og 205/40/17 burde bli helt kanon det. Sjekk ut http://www.sharif.no hvis ikke du har gjort det. Dekk som ikke støyer har jeg ikke helt peiling på men regner med at de litt dyrere ordntlige merkene er brukbare sånn sett. Siter 89 Toyota Corolla xl EE90 (Solgt) 97 Toyota Celica T-20 (Solgt) 88 Toyota Corolla xl AE92 (Solgt) 96 Toyota Carina E T19 (Solgt) 98 Toyota Avensis STV + Sedan T22 (Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nautilus92 Skrevet Desember 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 ja 7,5" bredde på felgen, men du kan si at selv om felgen er 7,5" feks får du alikevel subbing hvis du har for lav inpress på felgene, på denne bilen er det ideele mellom ET35 til ET38 (inpress). Ikke at jeg er noe verdensmester men har prøvd ut litt da jeg hadde en makan bil ;) Jo lavere inpress jo lengere ut kommer felgen.Prøv 17x7,5" med ET38 og 205/40/17 burde bli helt kanon det. Sjekk ut http://www.sharif.no hvis ikke du har gjort det. Dekk som ikke støyer har jeg ikke helt peiling på men regner med at de litt dyrere ordntlige merkene er brukbare sånn sett. Takker :D Så hvordan blir dette når eg skal få det godkjent hos vegvesnet? hva er prosedyren og får eg lov å bruke 205 dekk på carinaen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg