Gå til innhold

Toyoto Carina E prosjekt og spørsmål.

Ranger emnet

nordvik93

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 11 months later...

Aldri! Det er 7,5x17" Bellini Condor med 215 dekk. Det er ca 2mm(!) klaring til hjulbuene bak. Var veldig rimelige egentlig. Har aldri opplevd at dekkene eller felgen har skrapa borti hjulrom eller hjulbuene, selv full av folk.

Annet: laget GTi grill av en eldre rød en som hadde toyota logoen i midten, lakket alle listene rundt bilen i sort, debadget bakenden, lakket om vingen jeg ettermonterte(fins på vrakhandlere), fins ikke rust på bilen annet enn passasjerdøra som jeg har sandblåst, bygget opp med stålplast langs listen fordi forrige eier bare malte over rusta.. Syns ikke på bildene, så godt fornøyd for i år.

Her er litt flere bilder på hvordan prosjektet ble!

[ATTACH]32664[/ATTACH]

[ATTACH]32665[/ATTACH]

[ATTACH]32661[/ATTACH]

[ATTACH]32662[/ATTACH]

[ATTACH]32663[/ATTACH]

Ikke så verst for en 97' modell? :)

post-31887-13804854360605_thumb.jpg

post-31887-13804854360646_thumb.jpg

post-31887-13804854360687_thumb.jpg

post-31887-13804854360728_thumb.jpg

post-31887-13804854360766_thumb.jpg

If it's unsafe to race it, style it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Søker litt frem og tilbake på nettet og lurte på om 205/45 R-17 kommer til å passe etter jeg har senket bilen 40/40mm uten valsing? (siden de vil gi 2,6% negativ feilmargin og slik speedoen er nå (ca 10km-t feil) så må eg ha gps for å vite kor fort eg faktisk kjører)

Takker for svar :D

Kjøp 17", jeg brant meg med 15" første gangen. Med 17" blir dekkforholdet ca. like bredt som lista som går rundt bilen, for de som henger seg opp i at bredder matcher.. :yodude:

Jeg har 215 dekk på 7.5x17" felger med 40mm HR senkesett, det går med et par milimeters klaring bak uten noe somhelst subb. Skal valse/kappe hjulbuene mine neste gang jeg skal ha bilen på rep likevel. Tar du litt smalere felger og dekk slipper du å tenke på det. Merker ikke stort på speedoen, den gjør prikk 60 på nåla når jeg holder 60km/t på GPSen.

Hvordan ble bilen??

If it's unsafe to race it, style it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

frister en del å skaffe seg en Carina E igjen, hadde GTI frontleppe og sideskjørt når jeg hadde carinaen min ifjor, men solgte stylinga. :( sku aldri ha gjort det pga veldig sjeldent. men men :)

Synes bilen din e blitt tøff med de felga og med den fargen på bilen :p prøv å få skaffet deg Frontleppe, sideskjørt og bakleppe så blir den enda råere :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider