Gå til innhold

kjøp av celica

Ranger emnet

panelovn

Anbefalte innlegg

Motoralternativer 1.6 liter (STI heter vel den, 115hk omtrent), 2.0 liter på 156hk, eller den varianten som jeg har med firehjulstrekk og 2.0 liter turbo på 204hk.

Motorene er sterke og solide og er like driftsikkert som det meste annet fra Toyota, men noen rapporterer et høyt oljeforbruk, jeg vil anta at det er motorer som er herjet en del siden de fleste har et ubetydelig oljeforbruk på sine motorer. Har inntrykk av at det stort sett er stempelringene som fører til dette forbruket på motorene, ofte er det ingen røyk eller andre synlige tegn til forbruk så du må nesten spørre ut selger om det og sjekke oljestand idet du får bilen slik at du har et referansepunkt. På turbomotoren bør du regne med et vist forbruk men ikke noe ekstremt: min bruker ca en halv liter per 5000km ser det ut til..

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem ligger vel på rundt 80.000 i pris tror jeg, har ikke helt sjekket markedet siste tiden. Du kan nok få en billigere bil enn dette også men da bør du gjerne se litt ekstra over den også..

kjenner ikke til andre sider spesifikt for denne bilen da jeg har en turbo og de sidene jeg kjenner til omhandler stort sett denne spesifikt, men det er jo klubbsidene som du ser i signaturen da. Er en del kunnskap i forumet der :)

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har en... 90 mod.

Drikker en del olje, men ventiltettninger og toppakning er bestilt.

Har hatt bilen i snart 4 år og er veldig fornøyd med den. mye er nytt, men noe kan trenge å fikses fortsatt. selger den rimelig fordi jeg må bli kvitt den snarest. (Skal registrere supraen)

jeg tenker meg ca 80 000 men sier værsågod prut... bilen skal bort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider