karl92 Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Heisann. Jeg bare lurte litt på hvordan en fotoboks fungerer? Sett at jeg hadde blitt tatt på dagtid ville jeg fremdeles sett et blink da? Og sett at jeg feks. kjørte: 70 i 60-sone, og 60 i 50-sone ville den tatt bilde da? Og en siste ting, er alle fotoboksene operative egentlig? Og til dere lokalkjente, om jeg skal gå helt detalj, de som er på Landås eller ved Storetvedt i Bergen. Noen som har peilling på om de er i bruk? Og får man prikker på førerkort når man blir tatt i en fotoboks? Takker for svar! :D Siter VW Passat, 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 De gamle blinker så man umulig kan gå glipp av det, noen er så ille at man blir blind ett stykke etterpå, de nyere gir vel bare ett rødt lys. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Heisann. Jeg bare lurte litt på hvordan en fotoboks fungerer? Sett at jeg hadde blitt tatt på dagtid ville jeg fremdeles sett et blink da? Ja. Har fotoboksen en liten linse stikkende ut? Og sett at jeg feks. kjørte: 70 i 60-sone, og 60 i 50-sone ville den tatt bilde da? Ja, er den operativ skal den det. Og en siste ting, er alle fotoboksene operative egentlig? Det har vel vært avdekket at flere fotobokser mangler film. Tall på det har jeg dog ikke. Og får man prikker på førerkort når man blir tatt i en fotoboks? Ja. Takker for svar! :D Håper det hjalp.. :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Heisann. Jeg bare lurte litt på hvordan en fotoboks fungerer? Sett at jeg hadde blitt tatt på dagtid ville jeg fremdeles sett et blink da? Og sett at jeg feks. kjørte: 70 i 60-sone, og 60 i 50-sone ville den tatt bilde da? Og en siste ting, er alle fotoboksene operative egentlig? Og til dere lokalkjente, om jeg skal gå helt detalj, de som er på Landås eller ved Storetvedt i Bergen. Noen som har peilling på om de er i bruk? Og får man prikker på førerkort når man blir tatt i en fotoboks? Takker for svar! :D Hvis hastighetene du oppgir er hastigheten du så på speedometeret i bilen, så kan det hende aktuell fart var lav nok til at fotoboksen ikke tar bilde. Det pleier å være litt feilvisning på speedometeret. Prikker får du ja. Og det kan ta tid før brevet dukker opp. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 I en 80km/t-sone tar den ikke bilde før reell fart er 87km/t! Dett er (tror jeg) pga. 3km/t over "tillater" den, og 3km/t er samme feilmargin som de har på laser. Tror jeg. :-) Om dette stemmer, vil det si at du skal kunne holde 94-95km/t forbi en boks i 80km/t-sona! Her er det bare å prøve seg fram! Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Regelverket tilsier at du skal se at du er fotografert. Så de digitale har også en kraftig lampe. Gamle bokser hadde film, men nå er vel de fleste oppgradert slik at bildene sendes digitalt fra boksen med en gang Ingen bokser er operative hele tiden. De aktiveres fra det aktuelle politi og er så på til de har fotografert et forhåndsbestemt antall Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Ok, takk for svar. Men bare sånn for sikkerhets skyld, tror du det går ann og ringe politiet eller Biltilsynet og høre om jeg har blitt tatt i fotoboks eller er det bare helt høl i hue? Og hvem skulle jeg eventuelt ringt av de to? Siter VW Passat, 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Politiet Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Mon tro om det er Simkort som brukes for å sende bildene på de digitale boksene, GSM, 3G, GPRS opplegg? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Ok, men finner ikke noe nummer som jeg kan ringe dem på her i Bergen uten at det er for og anmelde noe... Men hva mener dere, er det bare tull og ringe dem og høre når jeg ikke har sett et blink? Siter VW Passat, 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 02800 Men tviler på at politiet der kan si deg dette. Er vel en helt egen avdeling som har kontrollen på dette over hele landet etersom jeg har forstått. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg