seabiscuit Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Hei! Har en sub(2x12) + en forsterker som jeg har hatt i en bil og vært kjempefornøyd med de! Bilen er ikke min, så må levere den tilbake, men anlegge har jeg lyst å beholde til neste bil. I mellomtiden lure jeg på om det var en grei måte å koble dette til anlegget i stua? Hadde vært gøy om det hadde gått. Noen som har peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Høgtalerene kan du selfølgeligt bruke inne. Forsterkeren er det litt verre med. I bilen er det 12v likestrøm. Inne er det 230v vekselspenning. Det finnes omformere, men dei koster nok litt. Er nok sikkert bedre å kjøpe ein inneforsterker Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seabiscuit Skrevet September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Høgtalerene kan du selfølgeligt bruke inne.Forsterkeren er det litt verre med. I bilen er det 12v likestrøm. Inne er det 230v vekselspenning. Det finnes omformere, men dei koster nok litt. Er nok sikkert bedre å kjøpe ein inneforsterker Hvordan kobler man til subben til et vanlig hjemmeanlegg? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Hvordan kobler man til subben til et vanlig hjemmeanlegg? :) Hvordan kobler man en aktiv sub til hjemmeanlegget, forskjellen ligger vel kun i ekstern forsterker og strømforsyning. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 vil ikke anbefale og bruke det u stua...har prøvd... for det første må du ha et 12batteri stående der som du konstant må lade... omformere er somregel alt for svake... kjøp deg en aktiv sub heller Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Hvordan kobler man til subben til et vanlig hjemmeanlegg? :) Det vanlige er at du har ein surroundforsterker. Den har signaluttak til subwoofer. Signalet fører du til ein subwoofer forsterker. So må du føre signalet ifra subwoofer forsterkeren til subwooferen. Kjøper du ein aktiv sub, har du alt innebygd. (aktiv betyr at det er ein forsterker innebygd) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg