caviller Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Problem: Girer fra 1. til 2.giret og gir gass - bil bremser/kveles i et par sekunder før den hopper bortover som en kenguru. Dette varer i noen sekunder. Bil: Audi A4 B5 Motor ADR 1997 Har byttet: lugger, lmm, lambda, luftfilter, termostat, olje, oljefilter...lista er lang Har også kjørt diagnose x-antall ganger, grunninnstilla gasspjeld osv. Eneste feilen jeg får i vag er: Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D73 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 06-00 - Signal to High 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 31-00 - Open or Short to Ground Men den feilen der skal vel ikke ha noe å si på kenguru-hoppinga? Har også prøvd å se etter lekasjer/hull i slanger, uten å finne noe. Hjelp.. damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djj91 Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Kanskje du har problemer med bensinpumpa, tenning etc..? Siter Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Ja ny bensinpumpe e på tur i posten..får pinade håpe d funke no da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audib5 Skrevet September 24, 2010 Rapporter Share Skrevet September 24, 2010 Hvis ikke dette hjelper, så bør du kansje sjekke oljenivået på girkassen. Jeg hadde oljelekasje på automatkassen, på min bil. I begynnelsen da. Så hoppet bilen min også, sånn du beskriver. Når du trykket inn gassen, så kom den ikke med en gang, men når den først kommer så gjør den et stort hopp fram. Å funka normalt når du først kom igang. Siden lekasjen var ganske stor, på min bil. så ble det fort værre, kassen gikk tom for olje, å ble helt ødelagt. kosta meg rundt 15.000 for ny kasse + arbeid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet September 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Takker for alle svar så langt :) Men jeg har aldri sjekka oljenivået på girkassa før. Hvordan gjøres det? Og evt hvor fyller man på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audib5 Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 (endret) Du må opp under bilen, for å sjekke oljenivået. På venstre side av kassen har du påfyllingshull. Her sjekker du også oljenivået. Du må sørge for at bilen står helt beint (så du får rett resultat) Hvis det er nokk olje på den, så skal nivået være 7 mm under påfyllingshullets nedre kant. Endret September 25, 2010 av Audib5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomasaj240 Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Du kjører med kengurubensin! :) Siter 2000 Audi A4 1.9TDI 1984 Volvo 240 bruksbil:P 1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html 1987 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet September 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 hehe ja trur faktisk det! ;) Har fått drivstoffpumpa nå, skal montere i helga eller så snart jeg får tid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrasdahl Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Ser ut til at du har byttet det meste, men har du sjekket motorfestene? Er kanskje verdt en sjekk, hvis det ikke er drivstoffpumpa eller girkassen;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 Nå er drivstoffpumpa bytta, og jeg synes bilen går bedre nå! Men men..jeg har latt meg lure før ;) Får se om problemet dukker opp igjen de nærmeste dagene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Og vips så var problemet tilbake igjen :( Nå har jeg ikke peiling hva jeg skal bytte neste gang for å bli kvitt problemet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg