Gå til innhold

vurderer veteran bil

Ranger emnet

gotthard

Anbefalte innlegg

vurderer å skaffe veteran bil i løpe av vinteren men har da så klart noen spørsmål:-)

hva er lurest og kjøpe ut i fra dele tilgang, rust osv?

hører det er billig forsikring, gjelder det bare en viss kjørelengde?

hvor ofte må en veteran eu-godkjenes?

annet jeg burde vite om og handle veteran bil?

tenker da 1960 og oppover, har ikke noe favorit merke men bakhjulstrekk er så klart og foretrekke:-)

bilen skal brukes til småturer, bil 2 på en måte, og tenkte bruke 10-20000. skrur mye bil på fritiden og har som mange andre i midten av 40årene skrudd mye på gammle biler i min ungdom:-)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) 1981 Volvo 244.

2) 3-5-6.000 km årlig. Men du kan fint holde vanlig bruksbilforsikring istedet for ~1.500kr/år. Veteran typisk 435-700kr for ansvar. Og 1.100kr for full kasko.

3) PKK annethvert år som alle andre biler, med unntak av <.01.01.1960.

4) Annet? Du er 40+ så du burde vite mer om de gode gamle bilene enn flertallet på dette o hellige forum. :) Største forskjellen er kanskje at nå begynner folk å angre på at de hivde mer og mindre hele og fine, men akk så verdiløse biler på skroten. Eller dret i å stelle (pent) med de fordi de ikke var verdt noe.

Tenk, denne uka ble det levert inn en om ikke hel og fin, så i det minste komplett Celica-Supra MA61 mk2 på skroten. Hvor ofte ser man vel en slik, langs vegen, i en hage, til salgs, som dele®/bil. Du vil også finne ut at selv 240 begynner å få veterantakter mtp deletilgang. Volvo har faset mye over til Classic parts og ofte er det usaklig dyrt (til en 240 å være.)

Jeg vet ikke med nyere Volvo, men Toyota er veldig flinke til å hive(!) deler så fort den tiårsperioden hvor de er pliktige til å holde deler er over. Volvo lot i det minste Amazonklubben .se etc osv ta over ukurante delelagre. Ellers har jeg funnet at 70talls Mazda er minst like ukurant som Toyota av samme årgang.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sitti mang en kveld og angra på alle bilene som forsvant på skroten ja, asconar, capri, taunus, mazda og toyotaer i hopetall. rydda i garagen til far min når han døde, kasta da et traktorlass med bildeler:-( motorer, akslinger, interiør, karoserideler osv:-( :-(

husker jeg kasta et kommplett rs eller het det sr sett til ascona, runde lykter, turteller innstrumenter osv:-( dum som et brød:-(....

funderte litt på en 245, god plass og slitestærke, sveiser osv sjæl så normal rust er bare kos en fredagskveld.

Endret av gotthard

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider