Gå til innhold

Er rattlås rally en kjerring sport??

Ranger emnet


Grønne fare

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, til helgen skal jeg ligge med godt nedlegg på svingete veier i Nord-Norge med Kawaen. Tviler sterkt på at jeg kommer til Gardermoen.

 

Men jeg har vært på dragrace i Sverige et par ganger, og jeg kan ærlig talt ikke forstå hva som fasinerer så enormt med full spiker rett frem. Artig å se på biler med mye maskin siden jeg er motorinteresert, men "Har man sett en stripe har man sett alle";)

 

Gi meg heller en dag på bane!

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Nei, til helgen skal jeg ligge med godt nedlegg på svingete veier i Nord-Norge med Kawaen. Tviler sterkt på at jeg kommer til Gardermoen.

 

Da er det jo ekstra synd du ikke vil prøve på DR, det var motorsykler som trakk meg til stripa i 1975, og det er hovedinterressen enda.

 

Men jeg har vært på dragrace i Sverige et par ganger, og jeg kan ærlig talt ikke forstå hva som fasinerer så enormt med full spiker rett frem. Artig å se på biler med mye maskin siden jeg er motorinteresert, men "Har man sett en stripe har man sett alle";)

 

Gi meg heller en dag på bane!

 

Det er jo det de med bil har muligheten til i helga, en dag (eller to for de som vil ta lisens) på "The fastest racetrack in scandinavia"

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

 

ja, det er nok litt lenger.. tar ca to timer fra oslo til rudskogen, og ca en halvtime fra oslo til gardermoen...

 

2 timer????? å faen.. du kjører jo japse ja.. bruker du mer enn 1 time og 20 min så må du bruke mer enn bare 1.gir=)

1997 Audi A8 (S8 wannabee)

1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no)

2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline

99/00 Suzuki Gsxr 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeW|ar

 

2 timer????? å faen.. du kjører jo japse ja.. bruker du mer enn 1 time og 20 min så må du bruke mer enn bare 1.gir=)

 

joda, å kjøre dit tar ikke lang tid!!! men husk den hælvetes køen a!! bare den tar minst en time!! hallo, hadde ikke brukt to timer hvis det ikke var kø, er jo 130 grense hele veien ned omtrent...

 

90 grense er i min verden 120

100 grense er i min verden 130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.

 

Om du sitter i en standard Sierra Cossie..

 

Så er det jo mye mye mye lettere for deg å kjøre 0 til 402 meter rett framover så fort som mulig. Du kjenner bilen og du kan giringen osv osv, vet akkurat hvor mye du kan gi for du spinner, osv.. og når du har kjørt 402 meter og har en fart på 150 km over målstreken får du en tid på tavla. Da er det gjort..

 

men, for å kjøre på bane så må du jo konsentrere deg mere, det er mye mye mye mye mere å konsentrere seg om på her enn på en rettstrekke..

 

Du må bremse, svinge, finne rette løyper, gi gass, men ikke for mye gass. evt kjøre forbi noen biler, bla bla. det er mye mye mere som spiller inn på tiden din på en bane enn på en rettstrekke.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Altså.

 

Om du sitter i en standard Sierra Cossie..

 

Så er det jo mye mye mye lettere for deg å kjøre 0 til 402 meter rett framover så fort som mulig. Du kjenner bilen og du kan giringen osv osv, vet akkurat hvor mye du kan gi for du spinner, osv.. og når du har kjørt 402 meter og har en fart på 150 km over målstreken får du en tid på tavla. Da er det gjort..

 

Men klarer du å kjøre så fort som bilen klarer?

 

Og ikke minst, klarer du å kjøre mange jevne drag på samme tid? (slik det konkurreres med gatebiler i Norge i dag så er jo det veldig vesentlig)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Det er jo ikke bare å sette seg inn i bilen å gi absolutt bånn pinne for første gang og tru det blir det beste du gjør. Det krever sikkert mye tid osv.. men, det krever jo mye mye mye mere å få bedre tider på bane. det er jo bare å tenke logiskt. det er mye mere som spiller inn enn på en rettstrekke.. det kan du ikke si meg i mot på

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

men en ting som kan sies; å kjøre drag med gatebilen du bruker, trenger ikke være så vanskelig.. fordi du 'trener' på starter og giring hver eneste gang du er ute å kjøre....

 

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg drar sjelden ut girene så sinnsykt til vanlig, ergo blir det vanskelig å vite hvordan man bør kjøre for å kjøre så fort som mulig, og samtidig så jevnt.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår